افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

محافظت از پوست در برابر آکنه و جوش

2

آکنه و جوش یکی از بزرگترین مشکلاتی می باشد که خانم ها و چه آقایان البته کمتر به آن دچار می باشند پس با ما همراه باشید تا نکاتی درباره ی آکنه و جوش به شما بگوییم.مهمترین مراقبت های لازم در برابر آکنه را در ادامه مطلب برایتان می گوییم افرادی که دائم با جوش های صورت خود درگیر هستند بد نیست به این مطلب نگاهی بیندازند.اگر در بین کسانی هستید که از آکنه رنج می برند، پس کاملا طبیعی است

که با این مشکل از دوران نوجوانی در جنگ بوده باشید.آکنه معمولا از دوران نوجوانی آغاز می شود و گاهی تا بزرگسالی هم به طول می انجامد. بروز آکنه به عواملی مانند ژنتیک پوست شما و البته نوع مراقبت پوستی تان بازمی گردد؛ بنابراین اگر همچنان آکنه یکی از دغدغه های زندگی شماست،پس بهتر است با بایدها و نبایدهای مراقبت از پوست خود در این زمینه آشنا شوید.

آیا می دانید دست های تان کجا هستند؟ اگر جزو آدم هایی هستید که عادت دارند مرتب دست خود را به صورت بزنند باید تلاش کنید این عادت را ترک کنید. دستان تان را از صورت خود دور نگه دارید و برای این کار تمرین کنید. یادتان باشد شما در طول روز به وسایل متعددی دست می زنید که هر کدام می توانند منبعی از جرم و باکتری باشند.

دقیقا به همین دلیل است که باید دستان تان را از صورت خود دور نگه دارید؛ مگر اینکه مرتب آنها را با صابون بشویید.نکته: اگر عادت دارید هنگام خواب روی دست های خود بخوابید؛ یعنی دست تان زیر سرتان باشد و بعد دقیقا همان نقاطی از پوست که با دست شما در تماس بوده پر از آکنه شده است باید تلاش کنید تا به هر ترتیبی این عادت را ترک کنید.

وقتی صورت تان پر از آکنه است، بعد از شست وشوی صورت ترجیحا برای خشک کردن پوست از دستمال کاغذی استفاده کنید. از حوله های زبر بپرهیزید و سراغ حوله هایی نرم و لطیف بروید و در ضمن حوله دست و صورت خود را از بقیه جدا کنید.ژل های پاک کننده معمولا برای پوست های چرب مناسب تر هستند.

چه اینکه کرم های پاک کننده عموما برای پوست های معمولی یا خشک مورد استفاده قرار می گیرند. یادتان باشد که باید این ژل ها را ابتدا روی نوک انگشتان خود بزنید و سپس خیلی آرام روی صورت بمالید. بهتر است ژل ها را دایره مانند روی نقاطی که آکنه قرار دارد، بمالید.آفتاب واقعا می تواند به پوست شما صدمه بزند.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *