افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

مثبت اندیش باشید و اهمیت افکار مثبت بر شما

مثبت اندیش باشید و اهمیت افکار مثبت بر شما

5-عادت-مردم-استثنایی-مثبت-اندیش

روانشناسان به تحقیق درباره افرادی که مثبت اندیش هستند و جنبه های مثبت هر چیز را بررسی می کنند پرداخته اند در این مطلب به بیان مثبت اندیش باشید و اهمیت افکار مثبت بر شما از دیدگاه روانشناسان می پردازیم .

مریم‌السادات دربندی» در رابطه با مشکل قضاوت بد و منفی برخی از افراد اظهار کرد: شخصیت هر فرد متشکل از دو بخش اصلی است بخشی از آن مربوط به ذات و خصوصیات ژنتیکی فرد است که آن را از والدین خود به ارث می‌برد و بخش دیگر شامل مواردی است که به‌صورت اکتسابی و توسط یادگیری از محیط به دست می‌آید.

وی افزود: هر کس بر اساس شخصیت خود و شناختی که نسبت به محیط پیرامونش دارد می‌تواند به قدرت تجزیه‌وتحلیل و تفسیر دست یابد البته برای تجزیه‌وتحلیل کردن هر موضوع و قضاوت در مورد پیرامون خود و آدم‌هایی که اطراف ما هستند جدای از شخصیتی که داریم فاکتور دیگری هم مؤثر است و آن موضوع مقابل ما است.

کارشناس سلامت روان مرکز بهداشت ایلام اضافه کرد: ما هرگز به خاطر یک موضوع یا حادثه ناراحت نمی‌شویم بلکه ناراحتی استرس و افسردگی‌های ما به خاطر نگاهی است که به آن موضوع یا حادثه داریم. اگر ما نگاه خوبی به پیرامون خود داشته باشیم و به اتفاق‌هایی که برایمان می‌افتد با نگرش مثبت نگاه کنیم همه‌چیز خوب خواهد بود اما اگر نگاهمان منفی باشد حتی آنچه خوب است و در ذات خود خیر و نیکی است را بد می‌بینیم همه قضاوت‌های غلطی که نسبت به آدم‌ها یا موضوع روا می‌داریم ناشی از همین نگرش غلط است.

دربندی تصریح کرد: گاهی اوقات برخی به دلیلی اختلال شناختی افراد همه‌چیز را تعمیم می‌دهند آن‌ها جز را به‌کل و یک موضوع رفتاری غلط را به زیر سؤال بردن شخصیت فرد نسبت می‌دهند و با این تعمیم کلی همواره در قضاوت دچار مشکل هستند.

وی در ادامه به روش‌های دور کردن قضاوت بد و منفی در رابطه با دیگران اشاره کرد و گفت: اولین قدم این است که شما متوجه باشید آیا راجع به مردم قضاوت غلطی دارید یا حتی در مورد خودتان با اشیای اطرافتان نگاه منفی دارید یا خیر، قدم دوم اینکه پیش‌گویی و ذهن‌خوانی نکنید بیایید ذهن‌خوانی و این پیش‌گویی‌ها را کنار بگذاریم و در مورد هم پیش‌داوری نکنیم، قدم سوم اینکه عجول نباشید تا چیزی را ندیده‌اید یا نشنیده‌اید در موردش اظهارنظر نکنید.

کارشناس سلامت روان مرکز بهداشت ایلام یادآور شد: در قدم چهارم باید مشورت کنید و برای قضاوت و تصمیم‌گیری در مورد کارهایتان با آن‌هایی که در کارهای زندگی روزمره شما نقش دارند مشورت کنید اگر به گمان شما مشاوران خوبی در اطرافتان نیستند با یک مشاوره صحبت کنید قدم پنجم اینکه شفاف‌سازی و گفت‌وگو را به‌عنوان یک عادت در خودتان نهادینه کنید تنها با این راه‌حل است که سوءتفاهمی ایجاد نمی‌شود و قضاوت غلطی صورت نمی‌گیرد.

پزشکین : مثبت اندیش باشید و اهمیت افکار مثبت بر شما

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *