افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

مبتلا به پارکینسون هستید وزن خود را کم کنید

  • محققان ۲۷۵ بیمار مبتلا به پارکینسون را به مدت ۱۰ سال مورد بررسی قرار دادند. این مطالعات نشان می‌دهد کاهش وزن یکی از عوارض شایع بیماری پارکینسون است و معمولا این عارضه در مراحل اولیه بیماری نمایان می‌شود.

 

مطالعات جدید محققان دانشگاه ابردین انگلیس نشان می‌دهد کاهش وزن یکی از عوارض رایج پارکینسون است که می‌تواند احتمال زوال عقل و کاهش عمر را افزایش دهد.

محققان ۲۷۵ بیمار مبتلا به پارکینسون را به مدت ۱۰ سال مورد بررسی قرار دادند. این مطالعات نشان می‌دهد کاهش وزن یکی از عوارض شایع بیماری پارکینسون است و معمولا این عارضه در مراحل اولیه بیماری نمایان می‌شود. مطالعات بیشتر نشان داد این کاهش وزن در اوایل بیماری، با افزایش وابستگی فرد به اطرافیان برای انجام امور روزمره در مراحل بعدی بیماری، بروز زوال عقل و کاهش عمر مرتبط است.

محققان بر این باورند رژیم غذایی نقش مهمی در کاهش شدت علایم بیماری دارد و کنترل وزن بیماران مبتلا به پارکینسون ضروری است. این مطالعات نشان می‌دهدافزایش کالری مصرفی در بیماران مبتلا به پارکینسون (با حفظ شاخص توده بدنی) در افزایش امید به زندگی، کاهش احتمال ابتلا به زوال عقل و کاهش احتمال وابستگی به افراد دیگر برای انجام امور روزانه موثر است.

بیش از ۱۰ میلیون نفر در سراسر جهان به پارکینسون مبتلا هستند. پارکینسون دومین بیماری شایع عصبی پس از آلزایمر است.پارکینسون بر اثر کاهش دوپامین و اختلال جسم سیاه مغز ایجاد می شود. جسم سیاه پیام های عصبی را از طریق نخاع به عضلات مختلف ارسال می کند و این فرآیند از طریق ماده شیمیایی دوپامین صورت می گیرد و باعث اختلال در تعادل و کنترل عضلات می شود. روش های رایج کنترل این بیماری، داروی هایی هستند که با تحریک مغز، به ترشح دوپامین کمک می کنند. این روش ها بیماری را درمان نمی کنند، بلکه علایم را کاهش می دهد و پاسخ آن روی افراد مختلف، متفاوت است.بیماری پارکینسون معمولا با لرزش یک دست آغاز می شود و به تدریج اکثر اندام را درگیر می کند.نتایج این مطالعه در نشریه Neurology منتشر شده است.

منبع : سلامت نیوز

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *