افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

مبتلا به اضافه وزن با این شغل ها

  • پشت میز نشینی در مددکاران اجتماعی نیز زیاد دیده می شود. فعالیت فیزیکی در این شاغلین کم است. بیشتر مددکاران اجتماعی در طی روز مشغول فکر کردن به مشکلات بیمارانشان هستند این مسئله سبب ایجاد استرس می شود. در این حرفه نیز پشت میز غذا خوردن رایج است.

 

تنها پشت میز نشینی و کم تحرکی علت بدی یک شغل محسوب نمی شود. اضافه وزن مشکلی است که با دلایل مختلفی بروز می کند. برخی شغل ها نوعی استرس کاذب یا تنش های پنهان دارند که سبب بزرگ شدن شکم و یا چاقی می شوند.

اگر سمتی در این چند شغل دارید بیشتر از سایرین به رژیم غذایی و ورزش خود رسیدگی کنید.

 

دادستان

وکیل مدافع بودن کار دشواری است که به راحتی ذهنیت شما را در زندگی خصوصی رها نمی کند. دادستان ها اغلب تحت فشار ثابت هستند. ساعات طولانی کارکردن در یک محیط پر تنش ممکن است سبب پرخوری و یا مصرف مواد غذایی ناسالم شود. این شغل منجر به اضافه وزن خواهد شد.

 

منشی

یک دستیار اداری همواره برای کمک به مدیریت و دیگر پرسنل واحدش آماده باش است. آنها از استرس چند وظیفه ای رنج می برند. همچنین منشی ها بخش زیادی از روز را درگیر انجام وظایف خود هستند. معمولا نشسته غذا می خورند و همواره پشت میز و کامپیوتر هستند.

 

افسر پلیس

بیشتر مردم بر این باورند که  بیشتر افسران پلیس در اتومبیل ها خود نشسته اند و دونات می خورند. در حالی که افسران پلیس به راحتی می توانند وزن اضافه کنند.

یکی از مشاغل پر استرس را در این شغل می توان یافت. از دیگر مشکلات این شغل نشستن برای طولانی مدت است.

 

متخصص IT

گذراندن زمانهای طولانی در مقابل کامپیوتر یکی از علل چاقی می باشد. متخصصان فناوری اطلاعات معمولا بعد از پایان ساعت کار اداری کار بیشتری دارند و تا دیر وقت کار می کنند. استرس در این افراد به وفور یافت می شود. عادات بدغذایی و زمان های نامناسب صرف غذا از دلایل افزایش وزن در این شغل است.

 

مدد کار اجتماعی

پشت میز نشینی در مددکاران اجتماعی نیز زیاد دیده می شود. فعالیت فیزیکی در این شاغلین کم است. بیشتر مددکاران اجتماعی در طی روز مشغول فکر کردن به مشکلات بیمارانشان هستند این مسئله سبب ایجاد استرس می شود. در این حرفه نیز پشت میز غذا خوردن رایج است.

 

کارمند آژانس های هواپیمایی

بیشتر کارمندان آژانس های مسافرتی تحت فشارهای روانی مسافرانشان هستند. برنامه ریزی و سازماندهی به برنامه سفر یکی از کارهای سخت و استرس زا است.

این افراد در مقابل جنبه های مالی که دریافت می کنند زمان زیادی تحت فشار روانی هستند. بیشتر کارمندان آژانس های هواپیمایی پشت میز غذا می خورند.

 

بازار یابی و روابط عمومی

این شغل یک حرفه بسیار پر مشغله و استرس  زا است. این دسته از شاغلین بیشتر از دیگران در حوادث و حضور داشته و معمولا سر وقت غذا نمی خورند. بهم خوردن نظم ساعت صرف غذا از علل شایع و مهم چاقی است.

 

راه کارهای موثر

در صورتی که شما هم یک شغل پر تنش دارید و بخش زیادی از روز را نشته اید حتما دچار اضافه وزن می شوید.

از دست دادن شغل به دلیل اضافه وزن که درست نیست.

با انجام این چند راه کار در کنار شغلتان می توانید از پیدایش اضافه وزن پیشگیری کنید.

به جای آسانسور از پله بروید.

به جای ارسال ایمیل به کسی که در ساختمان محل کار شماست نامه را به صورت دستی برایش ببرید.

فست فود را از رژیم غذایی خود حذف کنید.

بیشتر آب بنوشید.

به جای استفاده از نوشابه های انرژی زا  قهوه،  نوشیدنی های سالم مانند چای سبز بنوشید.

در صورتی که شغلتان پر استرس است به صورت منظم موسیقی های ملایم و مناسب گوش دهید.

قبل از خواب حمام کنید و با آرامش بخوابید.

ورزش کردن را فراموش نکنید مخصوصا سعی کنید یوگا کار کنید.

کیفیت سلامتی جسم و روان شما تنها به خودتان بستگی دارد.

این شما هستید که می توانید از یک شغل پر تنش یک حرفه آرام و مساعد بسازید

 

منبع : نت نوشت

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *