افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

ماه گرفتگی و خطرات پوستی آن

baby-with-birthmark-photo-420x420-ts-200353913-001

دانستنی های پزشکی در مورد ماه گرفتگی و انواع لکه های پوستی ، بخوانید در این جا ماه گرفتگی و خطرات پوستی آن با جزئیات کامل در ادامه مطلب .

ماه گرفتگی ها ؛ لکه های پوستی تیره ای هستند که در هنگاه تولد یا اندکی پس از آن ظاهر می شوند . این لکه ها در اغلب موارد بی ضرر هستند؛ اما در برخی موارد عوارض وخیمی را بوجود می آورند.

انواع رایج ماه گرفتگی و خطرات آنها شامل موارد زیر است :

۱ – لکه های “شیر قهوه ای” به رنگ قهوه ای روشن هستند. وجود بیش از سه تا از این لکه ها بر روی بدن می تواند بیانگر یک عارضه ژنتیکی به نام “نوروفیبروماتوز” باشد که باعث ایجاد تومورهای پوستی می شود.

۲ – همانژیوم های توت فرنگی ؛ لکه های شایع قرمز رنگی هستند که معمولا بی خطر هستند و مشکل بهداشتی مهمی همراه ندارند.

۳ – همانژیوم های غاری ؛ لکه های برجسته قرمز متمایل به آبی هستند و در زیر پوست قرار می گیرند . از آنجایی که این لکه ها ممکن است بیانگر مشکلات عروقی باشند ؛ باید با پزشکتان در مورد آنها مشورت کنید.

۴ – لکه های رنگی (macular stains) پوست ؛ ماه گرفتگی هایی به رنگ صورتی کمرنگ یا قهوه ای هستند که بسیار رایج و بی ضرر هستند.

۵ – خال ها ؛ دانه های سیاه قهوه ای تیره یا سیاهی است که بسیار شایع هستند . از آنجایی که این لکه های متشکل از سلول های رنگدانه دار پوست ؛ به ندرت ممکن است باعث مشکلاتی شوند ؛ باید آنها را از لحاظ تغییر در اندازه و شکل تحت نظر قرار داد.

۶ – لک های (port-wine stains) به شکل لکه های پوستی صورتی ؛ قرمز یا ارغوانی رنگی است که دائمی هستند . با وجود اینکه این لکه ها خطری از لحاظ سلامتی ندارند ؛ اغلب برای بهبود ظاهر فرد ؛ با درمان آنها را کوچک می کنند .

 

پزشکین : ماه گرفتگی و خطرات پوستی آن

 

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *