افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

ماه سوم بارداری و نقش پدر بچه در این ماه

1747_520

آقایان توجه کنید وقتی همسرتان باردار است مسئولیت سلامت جنین و خودش به عهده شما می باشد در این پست می خواهیم درباره ماه سوم بارداری و نقش پدر بچه در این ماه نکاتی را بیان کنیم .

هفته هشتم بارداری خوشایند است زیرا با موفقیت پشت سر گذاشته شده و والدین احساس آرامش می کنند اما هنوز مراحل بحرانی بارداری به پایان نرسیده و زن و شوهر دغدغه های خاص خود را دارند. از طرفی وضعیت جسمی نامتعادل زن باردار و از طرف دیگر وضعیت روانی نامناسبی که زن در این دوره تجربه می کند کمی به این احساس دلخوشی فصلی زودگذر بخشیده و زن و شوهر دوباره در دغدغه های این دوره گرفتار می شوند.

نکته اساسی که هیچ گاه نباید از نظر دور داشت این است که بارداری، بیماری نیست و زن باردار به هیچ عنوان در مرحله گذران بیماری اش به سر نمی برد. بنابراین داشتن روحیه اصل اساسی است که به گذران این دوران بحرانی کمک شایانی می کند.

دلمشغولی های مادر
دل نگرانی های زن باردار ممکن است در این هفته افزایش پیدا کند زیرا جنین به اندازه یک میلی متر در روز در حال رشد است و بنابراین ممکن است در ناحیه شکم و کمر احساس درد داشته باشد از این رو شوهر بهتر است با گرفتن اطلاعات در مورد چگونگی کشیدگی رگ ها و رباط ها در ناحیه کمر و ستون فقرات از دل نگرانی های همسرش کم کند.

البته در مواردی خاص که زن همراه با دردهای شکمی و کمری برخی علائم مانند خونریزی دارد باید هر چه سریع تر به پزشک گزارش داده شود.

البته توجه به جزئیات رفتاری زن باردار گاهی کمک کننده است اما دقت زیاد به آن باعث حساسیت و وسواس فکری زن و شوهر شده و گاه آنها را به گمراهی می کشاند بنابراین بهتر است در صورت دیدن موارد خاص همسر نقش آرام کننده شرایط و اوضاع را داشته و زن باردار را به آرامش دعوت کند و بعد مورد را به پزشک معالج گزارش کند.

در این هفته اگرچه هنوز شکل ظاهری و جسمی زن باردار تغییر نکرده است ولی ممکن است احساس کند کمی لباس هایش برایش تنگ شده خرید یک لباس بارداری مناسب برای همسر می تواند روحیه همکاری با او را رشد داده و زن بیشتر احساس کند که از سوی همسرش مورد حمایت است.

حمایت عاطفی
زن باردار در این دوره به دلیل حالت های تهوع مکرر، احساس خستگی و کسالت مداوم، مشکلات جسمی مثل ورم، یبوست، نفخ و در ماه های بالاتر احساس سنگینی و… دچار احساسات منفی شده و گاه دوره های افسردگی را طی می کند. او در این دوره نیازمند حمایت ها و توجه بیشتر است خصوصاً در ماه دوم و سوم بارداری که این حالت ها به اوج خود می رسد.

نقش همسر در این هفته آن است که باتوجه به احساس کسالت و خستگی همسرش بیشتر به او توجه کرده و از او حمایت عاطفی و روانی بیشتری به عمل آورد. به طور مثال شوهر می بایست در صبحگاه برای رفع حالت تهوع صبحگاهی پیش از همسر از خواب بیدار شده و صبحانه مناسب برای او تهیه کند. یا اگر زن باردار به دلیل ترس از دوران حساس بارداری اش ورزش را کنار گذاشته با مشورت پزشک دوباره او را تشویق به انجام حرکات ورزشی کند. برای این کار بهتر است یک روز در هفته هر دو با هم ساعتی را به ورزش مشغول شوند.

چند نکته
اطلاعاتی که این هفته شوهر می تواند در اختیار همسرش قرار دهد این است که در هفته هشتم جنین آنها به اندازه یک تمشک و کمی شبیه کودک شده است. در این هفته جنبش های کودک محسوس تر است و لب ها، بینی، پلک، پاها و کمر او در حال شکل گیری است. قلب او حالادر حدود ۱۵۰ بار در دقیقه می تپد.

 

ماه سوم بارداری و نقش پدر بچه در این ماه

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *