افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

سیگار کشیدن در ماشین برای کودک ضرر دارد

4

 

  • تحقيقات اخير انجام‌شده نشان مي دهد: قرار گرفتن در معرض دود سيگار حتي در برخي مواد منجر به اختلال ژنتيكي مي‌شود.

محققین علوم پزشکی می گویند استنشاق تحمیلی دود سیگار احتمال ابتلا به بسیاری از بیماری ها نظیر آسم ، بیماری های قلبی و سرطان را در افراد افزایش می دهد و سیگار کشیدن پدران در فضای بسته باعث افزایش غلظت نیکوتین در موی سر مادران و نوزادان می شود که این امر می تواند با افزایش احتمال بروز عوارض ناشی از استعمال دخانیات همراه باشد.

تحقيقات اخير محققان دانشگاه ميشيگان نيز نشان مي‌دهد كه سيگاركشيدن در اتومبيل، صدمات جبران ناپذيري را به سلامت كودكان و بقيه سرنشينان وارد مي‌كند.

با توجه به نتايج تحقيقات گسترده در مورد مضرات سيگار كشيدن و اثرات آن بر اطرافيان به ويژه كودكان، در هفت كشور جهان استعمال سيگار در خودرو حامل كودكان و نوجوان كمتر از ۱۵ سال ممنوع است.

محققان اين دانشگاه مي گويند؛ ريه‌ كودكان بسيار حساس است و دود سيگار آسيب جدي براي سيستم تنفسي آنان محسوب مي‌شود.

سيگاركشيدن در يك محيط بسته و به‌ ويژه ماشين براي تمام افرادي كه در معرض دود قرار دارند خطرناك است اما اين موضوع اهميت ويژه‌اي براي كودكان دارد؛ زيرا سيستم تنفسي انسان تا ۱۵ سالگي هنوز به ‌خوبي شكل نگرفته است.

اين موضوع نه‌ تنها منجر به بيماري هايي مانند آسم و تنگي نفس مي‌شود؛ بلكه حافظه كودكان را نيز كاهش مي‌دهد.
تحقيقات اخير انجام‌شده نشان مي دهد: قرار گرفتن در معرض دود سيگار حتي در برخي مواد منجر به اختلال ژنتيكي مي‌شود.

با توجه به تمام اين موارد، در هفت كشوراز جمله برخي ايالت‌هاي آمريكا، ژاپن، فرانسه، آلمان و انگليس، سيگار كشيدن بزرگسالان در ماشين در حضور كودكان ممنوع است و قوانين محكمي در اين خصوص وضع شده است.

طبق آخرين نظر سنجي انجام‌گرفته در بيشتر كشورهاي اروپايي و آمريكا، بيش از ۸۵ درصد والدين نظر مثبتي در مورد اين قانون دارند و به آن پايبند هستند. در اين ميان ۷۵ درصد نيز مخالف سيگاركشيدن در حضور كودكان در هر محيط ديگري هستند.
نتايج اين تحقيقات در شماره اخير نشريه PLOSONE به چاپ رسيده است.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *