افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

ماسک های طبیعی مو و روش درست کردن آن

ماسک های طبیعی مو و روش درست کردن آن

  • آووکادو هم برای خوردن مفید است و هم برای استعمال خارجی روی پوست و مو فوق‌العاده محسوب می‌شود. آووکادو، موها را به‌خوبی تغذیه می‌کند و نقش موثری در تقویت رشد موها بر عهده می‌گیرد. زرده تخم‌مرغ هم سرشار از چربی‌ها و پروتئین‌های مفید است، و به‌طور طبیعی طراوت را به موهای خشک برمی‌گرداند.

 

 

ترمیم موهای خشک و آسیب‌دیده، یکی از خواسته‌های افرادی است که موهای حساس و خشک دارند. این افراد با انواع شامپوها و محصولاتی که برای موهای حساس و خشک تولیده شده‌اند، آشنا هستند، ‌اما باز هم ماسک‌ها و درمان‌های خانگی را ترجیح می‌دهند. ترجیح آنان معمولا به سه ویژگی ماسک‌ها و درمان‌های خانگی ارتباط دارد: تهیه آسان، بی‌خطر بودن و مقرون به صرفه از نظر اقتصادی.

ماسک مو:‌ روغن نارگیل و روغن زیتون نحوه عملکرد:

ترکیبات موجود در روغن نارگیل و روغن زیتون برای آبرسانی و بازگرداندن رطوبت لازم به موهای بی‌روح و آسیب‌دیده فوق‌العاده هستند. درحالی که روغن نارگیل، موها را تغذیه می‌کند، روغن زیتون هم درخشندگی را به آن‌ها برمی‌گرداند. مناسب برای: موهای بسیار خشک. دستورالعمل: دو قسمت از روغن نارگیل را با یک قسمت از روغن زیتون ترکیب کنید و بعد محصول حاصل‌شده را روی موها و پوست سر ماساژ بدهید. در ادامه بهتر است که موها را با استفاده از کلاه مخصوص بپوشانید و اجازه بدهید که این ترکیب بین ۱۵ تا ۳۰ دقیقه روی موها باقی بماند. وقتی که این مدت به پایان رسید، موها را با استفاده از شامپو و نرم‌کننده بشویید.

ماسک مو: آووکادو و زرده تخم‌مرغ نحوه عملکرد:

آووکادو هم برای خوردن مفید است و هم برای استعمال خارجی روی پوست و مو فوق‌العاده محسوب می‌شود. آووکادو، موها را به‌خوبی تغذیه می‌کند و نقش موثری در تقویت رشد موها بر عهده می‌گیرد. زرده تخم‌مرغ هم سرشار از چربی‌ها و پروتئین‌های مفید است، و به‌طور طبیعی طراوت را به موهای خشک برمی‌گرداند.

مناسب برای: موهای خشک. دستورالعمل: نصف یک آووکادو را با یک زرده تخم‌مرغ مخلوط کنید. بعد ماسک حاصل‌شده را روی پوست سر تا نوک موها پخش کنید. در ادامه از کلاه مخصوص برای نگه داشتن ماسک روی سر کمک بگیرید و بین ۱۵ تا ۲۰ دقیقه منتظر بمانید. وقتی که این مدت تمام شد،‌ از شامپو و نرم‌کننده برای شستن موها استفاده کنید.

ماسک مو: عسل و موز مناسب برای: موهای نازک و آسیب‌دیده.

دستورالعمل: یک موز کامل و رسیده را در مخلوط‌کن بریزید و بگذارید کاملا له شود. در ادامه پوره موز را با یک قاشق چای‌خوری از عسل ترکیب کنید و روی موها بریزید. استفاده از کلاه مخصوص برای حفظ ترکیب مورد نظر روی موها نیز فراموش نشود. بعد از گذشت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه،‌ موها را آب‌کشی کنید و مثل همیشه از شامپو و نرم‌کننده استفاده کنید.

ماسک مو: ماست، عسل، سرکه سیب مناسب برای:

همه انواع مو. دستورالعمل: یک‌چهارم فنجان از سرکه سیب را با آب یک لیموی تازه و یک قاشق چای‌خوری از عسل ترکیب کنید. وقتی که این سه ماده را به‌خوبی با هم ترکیب کردید، ترکیب حاصل‌شده را روی موها پخش کنید. بعد از حوله یا کلاه مخصوص برای پوشاندن موها کمک بگیرید و حدود ۳۰ دقیقه منتظر بمانید. بعد از گذشت این مدت، موها را آب‌کشی کنید و مثل همیشه از شامپو و نرم‌کننده استفاده کنید. برای رسیدن به بهترین نتیجه باید یک بار در هفته از این ماسک استفاده کنید.

 

منبع : سلامتیسم

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *