افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

ماسک برای از بین بردن جای جوش

 با ماسک های خانگی و داروهای گیاهی می توان جای جوش های چرکی و کیست ها را روی پوست کم رنگ و یا حتی از بین برد. خوشبختانه، بسیاری از ماسک های پوست خانگی مؤثر و مفید هستند و می توانند از ظاهر شدن جوش ها جلوگیری کنند. برای مطالعه مطالب بیشتر در زمینه سلامت پوست (اینجا) را کلیک کنید.

a

جوش شیرین
جوش شیرین یک ماده قلیایی است که کار لایه برداری را انجام می دهد و کمک می کند تا سلول های مرده پوست بدون نیاز به سایش از پوست جدا شوند. جای جوش در نتیجه پوست آسیب دیده است. برای استفاده از جوش شیرین در ماسک، ۲ قاشق غذاخوری جوش شیرین را با حدود ۱ قاشق چایخوری آب مخلوط کنید. این خمیر را روی پوست قرار دهید. ماسک را حداقل ۵ دقیقه روی پوست بگذارید، سپس با آب آن را پاک کنید. ماسک جوش شیرین را می توان ۲ بار در هفته استفاده کرد.

 روغن
ماسک روغن کمک می کند سلول های مرده روی صورت نرم شوند و میزان قابل توجهی توانایی طبیعی پوست را برای بیرون راندن و پوسته کردن سلول های آسیب دیده جای جوش افزایش دهد. تنها روغن هایی که زیاد چرب نیستند مانند کرچک یا زیتون و منافذ پوست را مسدود نمی کند استفاده کنید. ماسک روغن را به مدت ۲ دقیقه روی پوست قرار دهید، سپس به مدت ۱۰ دقیقه ماساژ دهید. پس از آن، یک پارچه خیس را در بخار آب گرم قرار دهید و روی صورت خود بگذارید. بخار باعث نرم شدن پوست می شود. پس از آنکه پارچه سرد شد، از آن برای پاک کردن روغن پوست استفاده کنید. ماسک روغن را می توانید هر روز برای درمان جای جوش استفاده کنید.

آب لیمو
ماسک آب لیمو بسیار اسیدی و حاوی سطح بالایی از ویتامین C است. ویتامین C کمک می کند تا پوست سلول های جدیدی بسازد و همچنین کمک می کند سلول های جای جوش پوسته پوسته شوند. استفاده از آب لیمو در جای جوش یک راه مؤثر، آسان و مقرون به صرفه برای درمان پوست است. برای استفاده از ماسک آب لیمو، ۵ تا ۶ پد پنبه که شامل آب لیمو هستند را روی صورت قرار دهید. برای پیشانی۲ پد، برای چانه ۱ پد و برای گونه ۲ پد در نظر بگیرید. اجازه دهید پدهای پنبه حداقل ۱۰ دقیقه روی پوست بمانند. سپس بگذارید پوست خشک شود. شما می توانید با استفاده از آب یک لیمو روزی ۳ مرتبه ماسک صورت درست کنید.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *