افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

ماساژ نواحی مختلف بدن چه فوایدی دارد ؟

 

  • ماساژ بدن برای کاهش دردهای ناشی از خشکی بدن، مقابله با استرس و حتی کاهش تجمع مایعات در بدن مفید است. اگرچه برای ماساژ دادن به تبحر و داشتن اطلاعات کافی نیاز هست، ولی با این حال ما می توانیم با آموزش چند ماساژ ساده کیفیت زندگی مان را بهبود ببخشیم.

 

از مزایای ماساژ برای بدن چه میدانید؟ با کمک ماساژ چه عارضه هایی در بدن قابل درمان خواهند بود؟ درد نواحی مختلف بدن با ماساژ برطرف خواهد شد می توانید خستگی های روزمره را با ماساژ از تن بیرون کنید و به آرامش برسید، سر، صورت ، گوش ها و پاها نیاز شدیدی به ماساژدرمانی دارند.

فواید ماساژ بر کسی پوشیده نیست. اما بسیاری از افراد، ماساژ را مختص کمر و شانه ها می دانند. لازم به ذکر است که ماساژ، عملی پرفایده است و باید برای دیگر نقاط بدن از جمله سر، صورت و غیره نیز انجام شود. در این صورت می توانید اطمینان داشته باشید که از فواید ماساژ بهره مند شده اید.

ماساژ بدن برای کاهش دردهای ناشی از خشکی بدن، مقابله با استرس و حتی کاهش تجمع مایعات در بدن مفید است. اگرچه برای ماساژ دادن به تبحر و داشتن اطلاعات کافی نیاز هست، ولی با این حال ما می توانیم با آموزش چند ماساژ ساده کیفیت زندگی مان را بهبود ببخشیم.

برای بهره مند شدن از یک ماساژ کامل، در اولین گام نیاز به برخی امکانات است. برای این کار برخوردار بودن از یک اتاق، تخت یا صندلی مخصوص، اندکی نور و همچنین محیطی آرام و بدون سر و صدا الزامی است. در نظر داشته باشید که دمای محیط نیز باید مناسب باشد. فردی که ماساژ می دهد بهتر است اتاق را با چند شمع یا حتی عود(البته به شرطی که فرد مورد نظر به آن آلرژی نداشته باشد و بوی تند باعث آزارش نشود) آماده کند. استفاده از عصاره های روغنی آرامبخش مانند اسطوخودوس تاثیر زیادی در ایجاد آرامش فرد دارد.

علاوه بر این نیاز به روغن ماساژ دارید. امروزه این روغن ها در اکثر داروخانه ها و مغازه های مخصوص وجود دارند. البته باید به نوع پوست فرد توجه کرد. اگر پوست وی حساس باشد، نیاز به روغن های مخصوص است. ملایم ترین روغن ها شامل روغن بادام و روغن جوجوبا می شود. حوله تمیز که گرم شده باشد نیز از دیگر لوازم مورد نیاز ماساژ خوب است.
کدام قسمت های بدن به ماساژ نیاز دارند؟

علاوه بر ماساژهایی که به دستور پزشک انجام می شود، همه افراد می توانند از یک جلسه ماساژ ۳۰ تا ۴۵ دقیقه ای بهره مند شوند تا دردهای روزانه از تن شان زدوده شود. اما باید بدانید که برخی از نقاط بدن وجود دارد که ماساژورها بدون فوت وقت به سراغشان می روند و ماساژ می دهند.

ماساژ سر برای قبل از امتحان و برای صاحبان مشاغلی که نیاز به تمرکز زیادی دارند و افرادی که ساعات زیادی با رایانه کار می کنند مفید است

خودتان نیز می توانید برای خلاص شدن از دردها و خستگی های روزمره به سراغ این نقاط بروید و ماساژ دهید. خواهید دید که احساس بهتری داشته و هر چه زودتر به آرامش می رسید. بنابراین از ماساژ این ۵ قسمت بدن غافل نشوید.

سر

درست است که ماساژ شانه ها خستگی را از تن به در می کند، اما ماساژ سر نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. بیش از نیمی از افراد در پایان روز کاری از خستگی زیاد رنج می برند. ماساژ سر و بویژه جمجمه، احساس خوشایندی ایجاد می کند، چون به واسطه تحریک جریان خون باعث آرامش و استراحت عضلات ناحیه سر می شود.

اگر توجه داشته باشید استرس جمع شده در بدن باعث ایجاد مشکلات سلامتی شده و افسردگی در پی دارد. ماساژ جمجمه یکی از بهترین روش ها برای کاهش این حالات است.

از ماساژور بخواهید سرتان را ماساژ دهد. ماساژ نقطه بالای سر (بین ابروها و بالای جمجمه) برای افرادی که کارشان ذهنی است و از مغزشان زیاد کار می کشند، فوق العاده است. این ماساژ همچنین برای قبل از امتحان و برای صاحبان مشاغلی که نیاز به تمرکز زیادی دارند و افرادی که ساعات زیادی با رایانه کار می کنند موثر است. ماساژ جمجمه باعث آزاد شدن فشارها شده و بداخلاقی را از بین می برد. این نوع ماساژ همچنین به بهبود کیفیت خواب کمک زیادی می کند.

صورت

از ماساژور بخواهید صورت تان را نیز ماساژ دهد و یا اینکه خودتان این کار را انجام دهید. این کار نه تنها با باز کردن پوست باعث جوان تر به نظر رسیدن می شود، بلکه به شما کمک می کند که احساس آرامش بیشتری کنید. اگر مضطرب یا عصبی شده اید، پیشنهاد می کنیم ماساژ صورت را انجام دهید. ماساژ صورت بعد از یک روز کاری خسته کننده و همچنین در مواقع اضطراب و فشارهای روحی روانی کمک زیادی به فرد می کند.

گوش ها

ماساژ گوش ها بیش از آنچه تصور می کنید شما را به آرامش می رساند. آیا می دانید که یکی از عوامل استرس زا، صداهای محیط در کلانشهرها است که در طول روز در معرض آن قرار داریم؟ صدای بوق ماشین ها، داد و فریاد مردم، صدای موسیقی و تمام صداهای اطراف ما باعث خستگی و حتی ایجاد اضطراب و مشکلات ناشی از آن می شوند.

ماساژ ران ها و پاها نه تنها لذتبخش است، بلکه به پیشگیری از برخی دردهای ناشی از نشستن های طولانی مدت کمک زیادی می کند

در عوض سکوت باعث آرامش روح و روان شده و از هجوم افکار منفی جلوگیری می کند. علاوه بر این باعث کاهش از بین رفتن انرژی مغزی می شود.

ماساژ پشت گوش ها با حرکات دورانی و سپس تکان دادن نرمه گوش در جهت عقربه های ساعت باعث ایجاد آرامش روح و روان می شود. بنابراین فقط به ماساژ شانه ها بسنده نکنید.

نوک انگشتان

معمولا کسی نوک انگشتان خود را ماساژ نمی دهد، اما غافل شدن از این نقاط اشتباه است. اگرچه نوک انگشتان از مقاوم ترین نقاط بدن است، اما در عین حال جزو حساس ترین نقاط نیز محسوب شده و نیاز به توجه ویژه ای دارند. این نقاط حاوی پایانه های عصبی زیادی است که باید با تکنیک فشار آوردن به آرامش برسند. این نوع ماساژ برای افرادی که در طول روز با صفحه کلید رایانه کار می کنند و در حال تایپ هستند عالی است.

ران ها

پاها و ران ها جزو نقاط فراموش شده در ماساژ محسوب می شوند، چون معمولا ماساژ تا کمر و دنبالچه انجام می شود. ماساژ ران ها و پاها نه تنها لذتبخش است، بلکه به پیشگیری از برخی دردهای ناشی از نشستن های طولانی مدت کمک زیادی می کند. بنابراین از ماساژور بخواهید که پاهایتان را نیز ماساژ دهد. می توانید در وضعیت راحتی بنشینید و این نقاط از بدن تان را به آرامی ماساژ بدهید.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *