افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

لیست بیماری هایی که با زالو درمان می شوند

 

 

«زالو» جانوری است که خیلی از افراد از آن می‌ترسند، اما سالیان زیادیست که بسیاری از پزشکان از مفید بودن و خواص درمانی آن ها صحبت می کنند. زالو درمانی مدت هاست که در ایران رواج پیدا کرده و خیلی از افراد برای درمان بیماری خود به این روش رجوع می کنند. زالو درمانی که در طب سنتی یکی از روش های پر طرفدار محسوب می شود، اگر اصولی استفاده نشود خطرات جبران ناپذیری را در پی دارد. در این رابطه با یک متخصص طب سنتی به گفت و گو نشسته ایم.

دکتر علیرضا عباسیان، مدیر تعالی دفتر طب سنتی ایرانی ــ اسلامی وزارت بهداشت کرد: زالو اندازی در طب ایرانی سابقه زیادی دارد اما در کشور به صورتی که باید به آن اهمیت داده نشده است، در صورتی که در تمامی دنیا از خواص طبی و درمانی آن به بهترین شکل ممکن استفاده می کنند. به عنوان مثال درمان زانو درد، مهم‌ترین خواصی است که از نظر اسناد علمی از درجه بالایی برخوردار است .

وی در ادامه افزود: امروزه جراحان پلاستیک به وفور در کارهای خود از زالوها کمک می گیرند تا تورم های حاصل از جراحی را کاهش بدهند. بنابراین در دنیا استفاده های درمانی و متنوعی از زالوها می شود اما ناگفته نماند زالو ها علاوه بر خواص درمانی زیادی که دارند در پی آن هم ممکن است فرد را درگیر یکسری عوارض نیز کنند. به عبارتی دیگر می توان گفت زالو ها مانند شمشیر دو لبه هستند و همان طور که مقالات متعددی برای خواص آن مطرح شده است علاوه بر آن نیز در خصوص عوارض آن هم تحقیقات جدی انجام داده اند.

عباسیان متذکر شد: میزان تاثیر گذاری زالو به عوامل خاصی بستگی دارد. شرایط فردی و کسی که توسط آن زالودرمانی صورت می گیرد تعیین کننده میزان تاثیر گذاری زالو بر بدن است. برای مثال اخیرا یک فردی با زخمی بر روی پا که دارای عفونت نیز بود برای کشیدن عفونت از زخم زالو اندازی را انتخاب می کند و با مراجعه به افراد سودجو و غیر حرفه ای اقدام به انجام این کار می کند، حال فرد پس از انجام این کار، عفونت پاهایش شدید تر و در نهایت مجبور به قطع عضو شد. بنابراین می توان گفت زالو یک داروست و باید مانند داروهای دیگر استفاده شود همان طور که می دانیم دارو را نباید خودسرانه مصرف کرد و حتما مشورت پزشک در این خصوص الزامیست، زالو نیز همانند دارو از این قاعده مستثنا نیست.

مدیر تعالی دفتر طب سنتی ایرانی وزارت بهداشت در رابطه با خواص درمانی زالو  گفت: به دلیل اثر ضدانعقادی بزاق زالو، پس از عمل جراحی زالو درمانی می‌تواند نقش مفیدی ایفا کند و ریسک جراحی و عوارض جانبی را به حداقل کاهش دهد. به طور کلی یکی از ریشه های اثربخشی زالو در بزاق زالو است.

وی با هشدار درباره زالو درمانی افرادی که سکته مغزی کرده اند گفت : بیماری که سکته مغزی حاد کرده و با اینکه مکانیزم بیماری به علت لخته شدن خون باشد به هیچ وجه گزینه های مناسبی برای انجام این اقدام نیستند. عمده ترین عارضه زالو، درد و خونریزی در محل قرارگیری زالو روی بدن است. زالو اندازی اگر به شیوه صحیح و اصولی آن صورت گیرد عارضه جدی را به دنبال ندارد. حال منظور از شیوه صحیح و اصولی زالو درمانی این است که زالو باید در محیط سالم و در مزارع زالو پرورش یابد، هر زالوی استفاده شده باید سریعا کشته شود و برای بیمار دیگر به هیچ عنوان مصرف نشود و در آخر محل زالو اندازی حتما باید استریل شود.

این متخصص طب سنتی هشدار داد: در این میان بسیاری از افراد سودجو و متخلف از این موضوع سوء استفاده کردند و بدون داشتن تخصص این دسته اقدامات را انجام می دهند و لازم به ذکر است مردم بدانند با مراجعه به مراکز غیر معتبر نیز باید توقع هرگونه اتفاق جبران ناپذیر را داشته باشند. اغلب مراکز دانشگاهی طب سنتی که کار زالو درمانی را انجام می دهند کاملا سالم و کنترل شده هستند و از این جهات خطری جان مردم را تهدید نمی کند.

عباسیان خاطرنشان کرد: تمام دانشگاه های قطب پزشکی کشور کلینیک های طبی سنتی دارند و فهرست این دسته از کلینیک های معتبر در سایت دفتر طب سنتی وزارت بهداشت وجود دارد.

وی در پاسخ به این سوال که چه افرادی نباید زالو درمانی را انجام دهند گفت: بیماران اورژانسی که زمان برای سلامت آنها رکن اساسی را ایفا می کند گزینه های مناسبی برای انجام این کار نیستند به علاوه آن کودکان و سالمندان، افرادی که درگیر بیماری های اختلالات خونی هستند مانند هموفیلی ها و تالاسمی ها، زنان باردار، بیمارانی که مبتلا به کم خونی هستند و افرادی که بدنشان مستعد عفونت است و داروهای نقص ایمنی مصرف می کنند، نیز منع استفاده دارد.

مدیر تعالی دفتر طب سنتی ایرانی وزارت بهداشت در پایان خاطرنشان کرد: اخیرا اخباری در خصوص تاثیرگذاری زالو اندازی در بیماری های ام اس و آلزایمر منتشر شده است، لازم به ذکر است مردم فریب تبلیغات دروغین در فضای مجازی را نخورند چرا که این موضوع به ثبت علمی نرسیده است و هیچگونه صحتی ندارد.

 

منبع : جام جم آنلاین

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *