افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

لوازم آرایشی که دارای میکروب هستند را بشناسیم

 

  • این متخصص پوست و مو اضافه کرد: بهتر است ابتدا با یک حوله یا پارچه تمیز آب آن را بگیرید و بعد اجازه دهید در هوای آزاد خشک شود و اگر می‌خواهید بدانید که این کار را هر چند وقت یک بار باید انجام دهید باید گفت برس‌های محصولات آرایشی در زمان شست وشو کمی متفاوت هستند مثلا برس سایه چشم و کرم پودر تقریبا هر روز باید شسته شود، اما برای برس رژگونه و پنکیک هفته‌ای دو بار کافی است.

 

پوست بخشی از دستگاه پوششی بدن است که همیشه در معرض هوای گرم و سرد و یا نور آفتاب قرار دارد و بسیار لطیف و آسیب پذیر می‌باشد، بنابراین توجه به سلامت و بهداشت آن نیز بسیار مهم است.
این مراقبت‌ها آن قدر مهم هستند که اگر هر کدام‌شان را رعایت نکنید قطعا از وضعیت پوستتان ناراضی خواهید بود و نکته مهمتر این که اغلب زنان علاقه شدیدی به مصرف لوازم آرایشی برای زیباتر کردن پوست و چهره خود دارند که رعایت یکسری از نکات بهداشتی هنگام خرید و نگهداری این محصولات برای سلامت و بهداشت پوست بسیار مهم و اساسی است.
همایون مژدهی آذر متخصص پوست و مو با اشاره به این که یکی از مراقبت‌های مهم از پوست مربوط به برس‌های آرایشی می‌شود، بیان داشت: این برس‌ها به راحتی می‌توانند یک محیط مناسب برای رشد باکتری‌ها ایجاد کرده و با وجود آلودگی اگر روی پوست استفاده شود سبب جوش زدن پوست صورت یا التهاب می‌شود.
وی افزود: اگر به موقع اقدامات بهداشتی لازم را در خصوص استفاده از برس‌های آرایشی انجام ندهید سبب ایجاد عفونت‌های پوستی شدید می‌شود، بنابراین یکی از کارهای مهم تمیز کردن این برس‌هاست.
وی ادامه داد: برای این کار ابتدا همه برس‌ها را با آب بشویید تا تمام موادی که به آن چسبیده پاک شود و یکی دو قطره شامپو روی آن بریزید و بگذارید کف کند و کمی صبر کرده و بعد به طور کامل آن را بشویید تا همه کف‌ها پاک شود.
این متخصص پوست و مو اضافه کرد: بهتر است ابتدا با یک حوله یا پارچه تمیز آب آن را بگیرید و بعد اجازه دهید در هوای آزاد خشک شود و اگر می‌خواهید بدانید که این کار را هر چند وقت یک بار باید انجام دهید باید گفت برس‌های محصولات آرایشی در زمان شست وشو کمی متفاوت هستند مثلا برس سایه چشم و کرم پودر تقریبا هر روز باید شسته شود، اما برای برس رژگونه و پنکیک هفته‌ای دو بار کافی است.
وی تاکید کرد: رعایت بهداشت برس‌های آرایشی که یک فرد استفاده می‌کند بسیار مهم است و باید بدانید که استفاده از برس آرایشی دیگران چه خطراتی برای پوست دارد.

*** تاریخ گذشته‌ها را دور بریزید

سلامت و زیبایی پوست از اهمیت بالایی برخوردار است و همواره باید به این نکته توجه کرد محصولات آرایشی و بهداشتی که برای پوست خریداری می‌شوند ابتدا از مراکز معتبر تهیه شوند و دوم این که به تاریخ تولید و انقضای آن حتما توجه شود.
عضو انجمن متخصصین پوست ایران با اشاره به این مطلب که اغلب زنان از لوازم آرایشی خود برای مدت‌های مدیدی استفاده می‌کنند، تصریح کرد: زمانی که تاریخ مصرف یک محصول آرایشی و بهداشتی به اتمام رسیده باشد محیط مناسبی برای رشد باکتری‌ها ایجاد می‌شود بنابر این وقتی از محصولات آرایشی و بهداشتی تاریخ گذشته استفاده می‌کنید باید منتظر انواع حساسیت‌های پوستی و حتی عفونت‌های چشمی باشید.
مژدهی آذر اظهار داشت: علاوه بر دقت در تاریخ مصرفی که روی محصول ذکر شده هنگام استفاده به غلظت و ساختار ماده آرایشی دقت کنید و در صورت هرگونه تغییر یا بو از مصرف آن خودداری کنید.

*** لوازم آرایشی و بهداشتی را در جای مشخص بگذارید

یکی از شرایط سالم ماندن محصولات آرایشی و بهداشتی این است که در مکان مناسب نگهداری شود، زیرا دمای نامناسب موجب ایجاد قارچ و کپک و حتی رشد باکتری می‌شود.
این متخصص پوست و مو در خصوص مکان نگهداری لوازم آرایشی و بهداشتی توصیه کرد: بهتر است محصولات آرایشی به خصوص آنهایی را که ویتامین C دارند، دور از نور و گرما قرار دهید و یک جای خشک و خنک برای آن‌ها در نظر بگیرید تا خیالتان از بابت بهداشت محصولات راحت باشد.
به گفته وی حمام و ماشین افراد نیز به دلیل دما و رطوبت متغیر به هیچ عنوان جای مناسبی برای نگهداری این محصولات نیست.
*** آنتی اکسیدان بخورید
داشتن پوست سالم و شاداب فقط به مراقبت در استفاده از محصولات بهداشتی و آرایشی با کیفیت و رعایت بهداشت استفاده از آن‌ها نیست و یکی از عادت‌هایی که به افراد در داشتن پوستی با طراوت کمک می‌کند نوع مواد غذایی است که مصرف می‌کنند.
مژدهی آذر با بیان این که مصرف سیب زمینی شیرین، انواع سبزی‌های برگ سبز، ماهی و مرکبات برای پوست مفید است؛ عنوان کرد: مصرف سیب زمینی شیرین مقدار آنتی اکسیدن‌های بدن را زیاد و رادیکال‌های آزاد را کم می‌کند و مرکبات از جمله پرتقال، لیمو، گریپ فروت و … نیز منابع فوق العاده‌ای از کلاژن هستند که به سفت شدن پوست کمک می‌کنند.
به گفته این متخصص پوست و مو علت توصیه به استفاده از سبزی‌های برگ سبز از جمله اسفناج و کلم بروکلی هم غنی بودن آن‌ها از ویتامین A است که به تولید سلول‌های جوان و دفع سلول‌های مرده کمک بسیار زیادی می‌کند و پوست فرد را صاف نگه می‌دارد.
وی تصریح کرد: وقتی پوست ویتامین A نداشته باشد، خشک و زبر شده و همین خشکی موجب ایجاد چین و چروک و از دست رفتن شادابی پوست می‌شود.
مژدهی آذر یاد آور شد: انواع ماهی مانند سالمون، ماهی تن و ماهی قزل آلا بیشترین میزان امگا ۳ را دارند که خاصیت آن پیشگیری از پیری پوست است و باید بدانید که گوشت ماهی به دلیل داشتن روی و آهن سلول‌های پوستی را بازسازی می‌کند، بنابراین مدام پوست تازه جای پوست مرده را می‌گیرد و جریان خون با رسیدن آهن به گلبول‌های قرمز و اکسیژن رسانی زیر پوست انجام می‌‌شود.

 

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *