افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

لنفادنوپاتی چه نوع بیماری می باشد

download

  • این غدد لنفاوی که بیشتر بر اثر عفونت بوجود می آید موضعی است و با از بین رفتنن آن این تورم فروکش میکند. بوجود آمدن تعداد زیادی از این غدد ممکن است نتیجه بیماریهای ناشی از سرطان، سرطان پستان، لنفوما یا لوسمی باشد.

 

لنفادنوپاتی از شایعترین علل بیماری تورم غدد لنفاوی میباشد، غدد لنفاوی بیشتر در اثر عفونت باکتریایی یا ویروسی بوجود می آید که فرد بیشتر متوجه غددی همچون غدد ناحیه گردن، زیر بغل یا کشاله ران که به سطح پوست نزدیک میباشد میشود. این غدد لنفاوی که بیشتر بر اثر عفونت بوجود می آید موضعی است و با از بین رفتن آن این تورم فروکش میکند. بوجود آمدن تعداد زیادی از این غدد ممکن است نتیجه بیماریهای ناشی از سرطان، سرطان پستان، لنفوما یا لوسمی باشد. عفونت با HIV و یا باکتری سل نیز می تواند لنفادنوپاتی دائم ایجاد کند. در صورت مشاهده این علائم باید با پزشک مشورت نمود.

بکو; حامي رسمي همه روزهازیبایی و خاص بودن با مریم رئوف

لنفادنوپاتی (Lymphadenopathy)

گره لنفاوی بزرگ شده که گاهی غدد لنفاوی متورم نامیده می شود و علت بزرگی آن نتیجه پاسخ به عفونت است.

سن، جنس، ژنتیک و نحوه زندگی: خطرها بستگی به علت بیماری دارند.

تورم غدد لنفاوی یک علامت شایع می باشد. یک عقده لنفاوی منفرد، گروهی از غدد لنفاوی و یا تمام غدد لنفاوی ممکن است تحت تآثیر قرار گیرند. غدد لنفاوی در پاسخ به عفونت با ویروس و باکتری متورم می شوند. ممکن است غدد لنفاوی بزرگ شده در کشاله ران، گردن، یا بازوها به علت نزدیکی به پوست توجه شما را به خود جلب کنند.

تورم یک غده منفرد یا گروهی از غدد لنفاوی اغلب ناشی از عفونت باکتریال موضعی است. به عنوان مثال تورم غدد لنفاوی گردن ناشی از عفونت گلو می باشد. در اکثر موارد لنفادنوپاتی ناشی از عفونت است و با از بین رفتن عفونت، تورم غدد لنفاوی نیز برطرف می شود. غدد لنفاوی متورم که تورم آنها ناشی از عفونت است معمولآ دردناک می باشند.

تورم مداوم یکی یا همه گره های لنفاوی ممکن است ناشی از بعضی انواع سرطان پستان، لنفوم ها یا سرطان خون باشند.

غدد لنفاوی ناشی از سرطان دردناک نمی باشند. در بریتانیا عفونت های طولانی مدت مثل سل و ایدز HIV ناشایع لنفادنوپاتی مداوم می باشند. اگر دارای تورمی هستید که به طور مداوم وجود دارد و یا در صورتی که علایم همراه، شما را نگران کرده است باید به پزشک خود مراجعه کنید.

 

منبع : دکتر سلام

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *