افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

نکات شنیدنی در مورد استانبول که لست تورز پیشنهاد میدهد

رپورتاژ آگهی؛

نکات شنیدنی در مورد استانبول

نکات شنیدنی در مورد استانبول

شاید به جرات بتوان گفت که یکی از زیباترین و بهترین شهرهایی که برای گردشگری انتخاب می شود، استانبول است. این شهر به عنوان یک شهر خاص و ویژه در دنیا شناخته می شود که تاکنون توانسته به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا نیز شناخته شود. این عنوان به دلیل وجود برنامه های فرهنگی متنوع در این شهر و همچنین آثار فرهنگی و تاریخی موجود در آن به استانبول اهدا شده است. استانبول سومین شهر توریستی جهان است و تقریبا به اندازه جمعیت خود در طول یکسال پذیرای میهمانانی از سراسر دنیاست. با توجه به حجم بالای مسافران تور استانبول، بهترین هتل ها، رستوران ها و اماکن تفریحی در این شهر برپا شده اند تا گردشگران لحظات فوق العاده ای را در استانبول تجربه کنند.

گردشگران ایرانی نیز از طرفداران پر و پا قرص تور استانبول هستند. به جرات می توان گفت که بعد از مقاصد زیارتی، استانبول اولین مقصد گردشگری مردم ایران است که همه نوع سلیقه ای را به سمت خود جذب می کند. با توجه به عدم نیاز به روادید برای سفر به استانبول و کاهش هزینه ها، قیمت تور استانبول در برخی مواقع حتی ارزان تر از بسیاری از تورهای داخلی است. به همین علت سفر به استانبول برای بسیاری از افراد می تواند گزینه ای مناسب در طول سال به ویژه در تعطیلات نوروز به شمار رود.

نکات جالب در مورد استانبول:

استانبول تنها شهر بزرگ جهان است که در دو قاره قرار گرفته است. تنگه بسفر خط مرز بین اروپا و آسیا است و این تنگه دقیقا استانبول را به دو نیم تقسیم کرده است. این تنگه و زیبایی های فوق العاده آن با توجه به این ویژگی که باعث انشقاق قسمت اروپایی از قسمت آسیایی استانبول شده است، بسیار معروف است.شهر استانبول یکی از پرجمعیت ترین شهرهای جهان است. این شهر جمعیتی بالغ بر ۱۵ میلیون نفر دارد. جمعیت این شهر از جمعیت بسیاری از کشورهای جهان بیشتر است که نشان از اهمیت مدیریت شهری در استانبول دارد. براستی که این شهر به تنهایی خود یک کشور محسوب می شود.

همانطور که در بالا نیز اشاره شد، در طول یکسال بیش از ۱۵ میلیون نفر گردشگر در قالب تور استانبول و یا تور لحظه آخری استانبول  وارد این شهر می شوند.این شهر تا به حال افتخار پایتختی سه امپراتوری را داشته است. امپراطوری روم، امپراطوری بیزانس و امپراطوری عثمانی! از تمامی این دوران ها فرهنگ و تمدنی به جا مانده است و آثار بسیار زیادی در جای جای شهر به چشم می خورد. بزرگترین بازار سرپوشیده جهان نیز در استانبول جای گرفته است. این بازار با بیش از ۳۰۰۰ مغازه فعال، آماده ارائه انواع اجناس به مردم این شهر و گردشگران ترک و خارجی هستند. گردشگران اگر در خلال سفر با تور استانبول نیاز به خرید هدیه و سوغاتی یا خرید یادگاری برای خود داشتند، بازار بزرگ استانبول یکی از گزینه های مطلوب به شمار می رود.

در سایت تور لحظه آخری لست تورز عضو شوید تا بهترین آفرها رو تلگرام نیز دریافت کنیدیکی از نکات جالبی که در مورد شهر استانبول بیان می شود این است که در زمان قرون وسطی و سلطنت حکومت عثمانی بر این شهر، بیش از ۱۴۰۰ توالت عمومی! در این شهر وجود داشته است؛ این در حالی است که در کشورهیا اروپایی مثل فرانسه، حتی در درون قصرها نیز تعداد کمی توالت قرار گرفته بود که این نشان از عمق مدیریت شهری در گذشته استانبول است.

جالب است بدانید که بعد از لندن و نیویورک، استانبول سومین شهری بوده است که درون شهر خود مترو را به بهره برداری رسانید. جمعیت بالای مردم این شهر که روزی در قرن ۱۶ میلادی پرجمعیت ترین شهر جهان بود، باعث شد تا مدیران شهری در سال ۱۸۷۵ مترو را به بهره برداری برسانند.

نکات بیان شده تنها بخشی از نکات جالب در مورد استانبول بودند. شما در سفر به این شهر با جاذبه های بیشتری آشنا خواهید شد.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *