افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

لايه برداري پوست با استفاده از دستگاه ليزر

  • بعد از عمل ، پوست شما قرمز و كمي متورم خواهد بود . در طي روزهاي بعد از عمل ، تا حدود يك هفته ، قرمزي و تورم ، گاها اندكي ترشح ،  خشكي و پوسته ريزي خواهيد داشت .

متخصصين پوست سالهاست كه از عمل لايه برداري پوست براي زيبايي استفاده ميكنند . هدف از اين عمل ، تحريك ترميم بافت پوست و توليد كلاژن جديد است . لايه برداري را ميتوان به روش هاي مختلف انجام داد مثل  استفاده از مواد شيميايي ، روش هاي فيزيكي و يا به كمك ليزر .  
لايه برداري پوست با استفاده از دستگاه ليزر فركشنال (Fractional Co۲ Laser) روش جديدي است كه در ان به جاي لايه برداري از تمام سطح پوست ، ستونهاي ميكروسكوپيك از بافت پوست تحت تابش اشعه ي ليزر قرار ميگيرند. حسن اين روش جديد ، ترميم سريع پوست و عوارض كمتر است .  به دنبال ترميم ، پوست سالم و شاداب و جوان جايگزين پوست كدر و تيره و اسيب ديده ميشود .
در اين مقاله به سوالات رايج در مورد انجام اين عمل ليزر پاسخ ميدهيم .

اين نوع ليزر براي برطرف كردن چه مشكلاتي به كار ميرود؟

موارد كاربرد اين ليزر عبارتند از :

– برطرف كردن اسكار ناشي از آكنه و زخم هاي سطحي
– از بين بردن منافذ باز پوست و جوشهاي زير پوستي
– شفاف سازي پوست كدر
– برطرف كردن چروك هاي ريز و سطحي
– از بين بردن آسيب هاي ناشي از آفتاب

آيا انجام اين عمل دردناك است ؟

قبل از انجام ليزر، پوست شما با استفاده از كرم هاي بيحسي موضعي ، بي حس مي شود و شما در طول عمل ، احساس درد نخواهيد داشت .

انجام اين عمل چه مدت طول ميكشد ؟

بر حسب اينكه چه سطحي از پوست ليزر ميشود متفاوت است . براي انجام اين كار به طور متوسط ١/٥ -١ ساعت وقت در نظر بگيريد . ( براي بيحس شدن پوست با استفاده از كرم هاي بيحسي موضعي حدود ٤٥-٣٠ دقيقه و براي ليزر پوست كل صورت حدود ٣٠-٢٠ دقيقه وقت لازم است )

بعد از عمل ، پوست به چه شكل در مي ايد ؟

بعد از عمل ، پوست شما قرمز و كمي متورم خواهد بود . در طي روزهاي بعد از عمل ، تا حدود يك هفته ، قرمزي و تورم ، گاها اندكي ترشح ،  خشكي و پوسته ريزي خواهيد داشت . ولي همه ي اين علائم خفيف هستند و شما به راحتي ميتوانيد به فعاليت هاي روزمره ي خود بپردازيد و نيازي به استراحت در منزل نداريد .

بعد از عمل چه مراقبت هايي لازم است ؟

بعد از عمل بايد روزانه ٣-٢ بار ناحيه ليزر شده را با اب خنك بشوييد و از كرم هاي ترميم كننده كه توسط پزشك متخصص پوست تجويز شده استفاده كنيد . قبل از خارج شدن از خانه حتما ضد افتاب بزنيد و هر دو ساعت يك بار ان را تمديد كنيد . بايد داروهاي انتي بيوتيك خوراكي و ضد تبخال ( در صورت صلاحديد پزشك ) به موقع و سر ساعت مصرف شوند .

چند جلسه درمان لازم است ؟

بسته به مشكلي كه داريد و صلاحديد پزشك متفاوت است . معمولا به طور متوسط سه جلسه درمان با فواصل ٤-٣ هفته يكبار انجام ميشود .  به دنبال اولين جلسه درمان متوجه تغييرات مثبت واضح ، شادابي و بهبودي مشخص در ظاهر پوست خود خواهيد شد .

آيا انجام اين عمل عارضه دارد؟

در صورتيكه اين عمل توسط پزشك متخصص پوست با تجربه  انجام شود ، و شما تمام توصيه ها و مراقبت ها را به درستي انجام دهيد ، ريسك بسيار كمي دارد . گاها ممكن است قرمزي پوست كمي طول بكشد كه با گذشت زمان و مصرف دارو رفع خواهد شد .
در صورتيكه مايل به انجام اين عمل براي بهبود ظاهر پوست خود هستيد ، حتما با يك پزشك متخصص پوست تماس بگيريد .

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *