افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

لاغری موضعی در ۳ مرحله

634929925536819971_3

اگر جز افرادی هستید که می خواهید قسمت خاصی از بدن را لاغر کنید در این مطلب به آشنایی لاغری موضعی در ۳ مرحله می پردازیم با ما همراه باشید در ادامه مطلب .

میلیون نفر از مردم ایران یا چاق هستند یا اضافه وزن دارند؛ این یعنی بیش از ۳۰درصد از ایرانی‌ها در معرض بیماری‌های قلبی- عروقی، دیابت یا مرگ‌ومیر ناشی از آنها قرار دارند و باید برای آب کردن چربی‌های اضافه‌شان فکری کنند.

تعداد زیادی از آن ۷۰درصد باقی مانده هم به‌خاطر پشت میز‌نشینی و کم شدن فعالیت‌های روزمره‌شان با چاقی موضعی و شکم‌های برآمده و پهلوهای بیرون زده درگیرند. با این حساب عجیب نیست که چاقی مفرط را اپیدمی این سال‌ها بدانیم. اما آیا برای لاغرشدن و خلاصی از چربی‌های اضافه شکم راه میانبری هم وجود دارد؟ این مطلب را بخوانید تا پاسخ ۴سؤال رایج چاق‌ها را از سمیرا تاجدینی، کار‌شناس ارشد تغذیه بگیرید.

۱- رژیمی برای لاغری موضعی وجود دارد؟

چاقی موضعی شاید از برخی جهات از چاقی عمومی سخت‌تر باشد چون اگر رژیم بگیرید همه جای بدنتان لاغر می‌شود و اگر ورزش کنید، نمی‌توانید به سرعت به جواب برسید. اینجاست که خیلی‌ها به فکر رژیم‌هایی برای لاغری موضعی می‌افتند تا بدون آنکه صورتشان لاغر شود، بتوانند برخی اعضای بدنشان را لاغر کنند. اما باید گفت که در دنیا چنین رژیم هوشمندی کشف نشده و تنها راه تغییر حجم چربی بدنتان، تغییر عادت غذایی و لاغری کلی بدن است.

وقتی انرژی دریافتی شما بیش از نیازتان باشد، این انرژی به‌صورت بافت چربی درمی‌آید و در بدن ذخیره می‌شود. جایی که چربی‌ها برای ذخیره شدن انتخاب می‌کنند، معمولا شکم، پهلو و ران‌ها هستند و ژنتیک بدن شما تعیین می‌کند که چربی‌ها در کجا ذخیره شوند. برخی، این چربی را در بالاتنه و بخش میانی بدن ذخیره می‌کنند و شبیه به سیب می‌شوند و برخی در پایین تنه و ران ذخیره می‌کنند و فرمی پیدا می‌کنند که شبیه به گلابی است. اگر می‌خواهید از شر این چربی‌ها خلاص شوید، باید به اندازه نیازتان انرژی دریافت کنید و اگر روزی بیشتر از نیازتان انرژی گرفتید، با تحرک و ورزش این مازاد انرژی را بسوزانید.

برای آنکه بتوانید وزن اضافی‌تان را کم کنید، باید رژیمی سالم و منطقی در پیش بگیرید. در چنین رژیمی، چربی‌های اشباع شده مثل روغن نباتی جامد، کره و چربی گوشت به مقدار خیلی کم وجود دارد، فست فود حذف شده و تنقلاتی با کالری بالا مطلقا وجود ندارد. در عوض، تا می‌توانید باید میوه‌های کم‌کالری، سبزیجات، لبنیات کم چرب، حبوبات، پروتئین گیاهی و حیوانی میل کنید.در کنار این رژیم باید به‌طور منظم و مداوم، فعالیت بدنی داشته باشید؛ مثلا روزی ۴۵ دقیقه تا یک ساعت پیاده‌روی کنید.

۲- جراحی برای لاغری موضعی جواب می‌دهد؟

هر قدر مدت بیشتری از تجمع چربی‌ها در بدن شما بگذرد، از بین بردن آنها سخت‌تر می‌شود. در این صورت، ممکن است رژیم سالم و ورزش مناسب انجام دهید اما شاهد آب شدن بقیه قسمت‌های بدنتان به جز شکم یا ران‌ها باشید. دلیلش آن است که چربی‌های قدیمی بدن شما، تبدیل به چربی‌های خارج از دسترس شده‌اند و پیوندهای بین آنها به سادگی شکسته نمی‌شود. در این شرایط، استمرار فعالیت بدنی می‌تواند کم‌کم این چربی‌ها را هم وادار به آب شدن کند. درباره این چربی‌ها گاهی اوقات متخصصان روش‌های لیزر یا رادیوتراپی را توصیه می‌کنند که به شکسته شدن چربی‌ها کمک می‌کنند اما پای جراحی در میان نیست و فقط چربی‌های دور از دسترس به چربی‌های آب‌شونده تبدیل می‌شوند. درباره استفاده از این تکنیک‌ها فقط متخصص می‌تواند نظر بدهد. اما خیلی‌ها هم هستند که ترجیح می‌دهند به جای رژیم و ورزش سراغ جراحی بروند. لیپوساکشن یک روش جراحی رایج در کاهش چربی‌های بدن است که عموما برای چربی‌های دور از دسترس به‌کار می‌رود. در این روش، چربی‌های اضافی بدن با عمل جراحی خارج می‌شوند اما این روش زیبایی، به هیچ عنوان یک درمان همیشگی و قطعی نیست و اتفاقا دردسرهایی هم دارد. مثلا اگر قبلا شاهد تجمع بافت یک دست چربی‌ها در این ناحیه بودید، بعد از لیپوساکشن چون بافت‌های چربی بدنتان دستکاری شده، چربی‌ها به شکل ناهموار در بدنتان تجمع می‌یابند چون محوطه‌ای تونل مانند زیر بافت ایجاد می‌شود که شکل لایه اولیه پوست را ناهموار می‌کند. از طرف دیگر مثل هر عمل جراحی دیگری لیپوساکشن هم خطراتی دارد که شامل عفونت، خونریزی‌های ناخواسته و آمبولی چربی زیر پوست است. تکنیک‌های جراحی دیگر مثل لیزر لیپولیز (تخریب بافت چربی با لیزر) هم به همین شیوه، جزو روش‌های موقتی و ناپایدار لاغری به‌حساب می‌آیند و البته ضررهای لیپوساکشن را هم دارند.

۳- به تبلیغات لاغری موضعی اعتماد کنیم؟

تبلیغات لاغری آنقدر متنوع است که اگر بخواهید تابع آنها باشید، برای انتخاب روش لاغری‌تان سردرگم خواهید شد. هر تولید‌کننده‌ای معتقد است به راز لاغری راحت و بی‌دردسر پی‌برده و شما تنها با خرید آن محصول می‌توانید لاغر شوید. از کفش پیاده‌روی گرفته تا کمربندهای لاغری و دستگاه‌های دراز و نشست. اما واقعیت این است که راز لاغری شما در هیچ کدام از این روش‌ها نیست و اگر در اثر استفاده از آنها وزن کم کنید، ممکن است آسیب‌هایی هم به بدنتان وارد شود. مثلا کمربندهای لاغری با وارد کردن شوک‌های برقی خفیف گرمای موضعی در محل ایجاد می‌کنند و باعث تعریق در بدن شما می‌شوند. همین ایجاد گرما و به‌دنبال آن تعریق زیاد باعث چروکیده شدن ماهیچه‌ها می‌شود و به همین دلیل به‌طور موقت سایز بدن را کوچک‌تر نشان می‌دهند اما این لاغری موضعی در واقع تعداد زیادی از سلول‌های آن بخش از بدن شما را از بین برده و شما برای ساخت عضله‌ای که با دست خودتان تخریب کرده‌اید، باید مدت‌ها تلاش و ورزش کنید. کفش‌های پیاده‌روی و دستگاه‌های دراز و نشست هم اگر تأثیری بر کاهش وزن شما داشته باشند، به‌دلیل آن است که برایتان انگیزه تحرک ایجاد می‌کنند؛ البته به شرطی که خود این کفش‌ها یا دستگاه‌ها استاندارد باشند و صدمه‌ای به بدنتان وارد نکنند.

۴- چه ورزشی برای لاغری موضعی خوب است؟

بهترین ورزش برای کاهش قطر ران یا چربی‌های لگن و شکم انجام ورزش‌های هوازی است. ورزش‌های هوازی به ورزش‌هایی گفته می‌شود که برای مدت حداقل ۲۰ دقیقه ضربان قلب شما را به ۶۵ تا ۸۰درصد حداکثر میزان ضربان قلب می‌رسانند. در این ورزش‌ها، عضلات اصلی بدن مانند عضلات ران، بازو‌ها، عضلات سینه و پشت پا که نیازمند اکسیژن بیشتری هستند به‌کار گرفته می‌شوند و بدن به چربی‌سوزی می‌افتد. در فرایند چربی‌سوزی برای این کار، به‌طور خودکار سراغ چربی‌های جمع شده در اندام‌های چاق مثل شکم و ران‌ها می‌رود و بعد از مدتی، با کم‌شدن توده چربی در بدن، وزن کم می‌کنید. ورزش‌های هوازی وقتی به حداکثر چربی‌سوزی می‌رسند که به‌طور مستمر ۴۵ دقیقه تا یک ساعت در روز آنها را انجام دهید. خوشبختانه ورزش‌های هوازی آنقدر متنوع هستند که در هر موقعیتی می‌توانید سراغشان بروید. راه رفتن تند، دویدن آرام، دوچرخه‌سواری، شنا، استفاده از تردمیل، دوچرخه ثابت و طناب‌زدن نمونه‌هایی از ورزش‌های هوازی هستند که باید حداقل یک ساعت در روز به‌طور منظم آنها را انجام داده و البته در کنار آن رژیم غذایی سالمی را در پیش بگیرید. یادتان باشد اگر باید چربی بسوزانید، پیاده روی تند را به‌مدت یک ساعت در برنامه‌تان بگذارید تا به سرعت به چربی سوزی بیفتید و اگر می‌خواهید وضعیت فعلی را حفظ کنید، پیاده‌روی را با سرعت متوسط ادامه دهید

پزشکین : لاغری موضعی در ۳ مرحله

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *