افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

قیمت بالای داروی سرطان در آمریکا دردسر ساز شد

دردسر جدی قیمت بالای دارو برای مبتلایان به سرطان در آمریکا

بسیاری از بیماران مبتلا به سرطان در آمریکا به دلیل قیمت بالای دارو، قادر به تهیه و مصرف داروهای ضروری و مورد نیازشان نیستند.

به گزارش پزشکین به نقل از ایسنا، مطالعه‌ای جدید نشان می‌دهد که داروهای سرطان در آمریکا به اندازه‌ای گران شده‌اند که اغلب بیماران از پس هزینه‌های درمان برنمی‌آیند.

یافته‌ها نشان می‌دهند که هزینه‌های بالا ممکن است مانع از تداوم درمان‌های طولانی مدت برای این بیماران شود و این سوال را پیش می‌آورد که آیا بیماران مبتلا به سرطان قادر به استفاده از درمان‌های جدید خواهند بود؟

جالپا دوشی، نویسنده این مطالعه از دانشکده پزشکی دانشگاه پنسیلوانیا می‌گوید: تصور کنید که مطب پزشک خود را با یک برنامه‌ی درمانی ترک می‌کنید و باید برای شروع درمان آماده شوید اما به زودی متوجه می‌شوید که از پس هزینه‌های آن بر نمی‌آیید. این وضعیت در شرایطی که بیماری به‌خودی خود استرس‌زا و ترسناک است، استرس بیشتری را به بیمار وارد می‌کند.

این مطالعه روی بیش از ۳۸ هزار بیماری انجام شده که به تازگی سرطان در آنها تشخیص داده شده یا در وضعیت آنها تغییری ایجاد شده که نیازمند روند درمانی جدیدی هستند. وضعیت بیمه‌ بیماران مختلف از جمله بیمه‌ی دارویی، تفاوت‌های زیادی دارد. از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۵ همه این بیماران نسخه‌ای جدید از یکی از ۳۸ نوع داروی موجود برای سرطان دریافت کرده‌اند.

طبق این مطالعه از میان بیمارانی که برای هر نسخه کمتر از ۱۰ دلار از جیب خود پرداخت می‌کنند حدود ۱۰ درصد نسخه‌هایشان را دریافت نکرده‌اند. این آمار هنگامی که هزینه‌ی پرداختی این افراد به ۱۰۰ تا ۵۰۰ دلار می‌رسد تا ۳۲ درصد افزایش می‌یابد و اگر این هزینه‌ها به ۲۰۰۰ دلار برسد این آمار نیز به نزدیک ۵۰ درصد خواهد رسید.

بنابر این گزارش، هزینه‌های پرداختی بالا توسط بیماران عامل مهمی برای قطع روند درمانی این بیماران است. این مطالعه اهمیت آگاه سازی بیمار در مورد مسائل مالی مربوط به گزینه‌های مختلف درمان را نشان می‌دهد. در بسیاری از موارد بیماران از میزان هزینه‌های نسخه‌های درمانی خود اطلاعی ندارند و پزشکان نیز از عدم ادامه‌ روند درمانی بیماران خود مطلع نمی‌شوند.

به گزارش هلث دی نیوز، پزشکان در آخر بیان داشتند: نتایج مطالعه ما بر نیاز فوری همه ذی‌نفعان از جمله تولیدکنندگان، مدیران کارخانه‌های داروسازی، پرداخت کنندگان و سیاستگذاران بر شناسایی استراتژی‌های پایدار مالی برای بهبود دسترسی بیماران به داروهای سرطانی تاکید دارد.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *