افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

قلب در این ۶ زمان در خطر است

6514

 

بارها شاید شنیده و دیده باشید که فردی سالم اما بناگاه خبر می دهند فوت کرد بر اثر ایست قلبی، در این مطلب به بیان چند زمان که قلب را تحریک و تهدید می کند می پردازیم همراه ما باشید با آشنایی با قلب در این ۶ زمان در خطر است .

«وضع ترافیک چطور است؟» این یکی از اولین سوالاتی است که از بیمارانم می‌پرسم. اما این سوال را فقط برای باز کردن سر صحبت مطرح نمی‌کنم. همانطور که اشاره کردیم گیر کردن در ترافیک سطح فشار خونرا بالا می‌برد و خطر حمله قلبی را سه برابر می‌کند. با این حال، زمان‌های دیگری هم هستند که در آن خطر ابتلا به حمله قلبی افزایش می‌یابد. اگر شما یا اطرافیان‌تان سابقه ابتلا به مشکلات قلبی دارید، بهتر است بیشتر مراقب باشید.
۱-ساعات اولیه صبح
چرا؟ وقتی از خواب بیدار می‌شوید، بدن شما با ترشح آدرنالین و هورمون‌های استرس موجب افزایش فشار خون شده و سطح نیاز به اکسیژن را افزایش می‌دهد. خون نیز غلیظ و سخت می‌شود و در عروق به کندی جریان می‌یابد، چون در حین خواب دچار کم آبی می‌شوید.
برای بیدار شدن عجله نکنید. سعی کنید با تعیین یک بازه زمانی به آرامی بیدار شوید. اگر صبح‌ها ورزش می‌کنید، بهتر است قبل از تمرین بدنتان را گرم کنید تا دچار استرس‌های قلبی نشوید.
۲-صبح روز شنبه
بیست درصد از کل حملات قلبی در این روز رخ می‌دهد، احتمالا به این دلیل که مردم به خاطر شروع هفته کاری دچار افسردگی می‌شوند.
جمعه‌ها را به استراحت اختصاص دهید، اما در خواب زیاده‌روی نکنید. بیدار شدن زودهنگام در روز شنبه پس از خواب طولانی در روزهای پنج شنبه و جمعه می‌تواند فشار خون شما را بالا ببرد و ریتم طبیعی قلبتان را مختل کند. سعی کنید یک برنامه مشخص برای ساعات خواب و بیداری‌تان داشته باشید.
۳-پس از پرخوری در یک وعده غذایی
مطالعات نشان می‌دهد که وعده‌های غذایی پرچرب و پرکربوهیدرات موجب انقباض عروق خونی می‌شوند و خون شما را در معرض لخته شدن قرار می‌دهند.
اگر نیاز دارید زیاد غذا بخورید، بهتر است لقمه‌های کوچک بردارید. به علاوه، مصرف یک عدد قرص آسپیرین در روز از لختگی خون جلوگیری می‌کند.
۴-حین اجابت مزاج
زور زدن به هنگام اجابت مزاج موجب افزایش فشار در ناحیه قفسه سینه شده و سرعت بازگشت خون به قلب را کند می‌کند.
بهتر است برای جلوگیری از این عارضه فیبر بیشتری دریافت کنید، هیدراته بمانید و زیاد زور نزنید.
۵-طی انجام تمرینات سنگین
حمله قلبی به این دلیل رخ می‌دهد که قلب قربانی توانایی تحمل هورمون‌های استرس را ندارد. در نتیجه، فشار خونافزایش یافته و ضربان قلب تندتر می‌شود.
ورزش منظم از قلب شما محافظت می‌کند. سعی کنید شدت تمرینات خود را به تدریج افزایش دهید.
۶-پشت تریبون
اضطراب شدید باعث بالا رفتن فشار خون، ضربان قلب و سطح آدرنالین در بدن می‌شود؛ هر یک از این عوامل به تنهایی یک نگرانی بزرگ محسوب می‌شوند.
برای مقابله با این عوارض، برخی از بیماران پیش از سخنرانی، پرواز یا انجام هر کاری که باعث افزایش اضطراب می‌شود، از داروهای بلاک کننده بتا استفاده می‌کنند.

 

پزشکین : قلب در این ۶ زمان در خطر است

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *