افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

قرص LD پیشگیری از بارداری و عوارض این قرص

download (4)

اطلاعات پزشکی در مورد قرص LD پیشگیری از بارداری و عوارض این قرص با توضیحات کامل تر در ادامه مطلب .

 بسیاری والدین نگران وزن‌گیری شیرخوارگان خود هستند. تغذیه کمکی نامناسب، مصرف زیاد آبمیوه و هله‌هوله، کم‌حوصلگی مادر در دادن غذای کمکی، مشکلات گوارشی مانند رفلاکس، کمبود آهن، روی و بیماری‌های زمینه‌ای موجب کم‌وزنی کودک می‌شوند.

حسین علی‌مددی در پاسخ به سؤالی درباره وزن‌گیری در کودکان زیر دو سال، اظهار داشت: کودکان زیر ۲ سال جزو شیرخواران محسوب می‌شوند و اختلال رشد یا وزن‌گیری در این سنین مسئله نگران‌کننده‌ای برای والدین آنها محسوب می‌شود.
وی افزود: در اظهارنظر درباره وزن کودک اول باید مطمئن شویم که کودک وزن‌گیری مناسبی دارد یا خیر. هر کودکی که با وزن کمتری نسبت به هم‌سن و سال‌های خود به دنیا آمده باشد در چند سال اول زندگی نیز وزن کمتری خواهد داشت همچنین گاهی کودک با کودکان دیگر که اضافه وزن دارند و چاق هستند مقایسه می‌شود که این رویه صحیح نیست.
عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: برای تعیین وزن مناسب کودک باید وزن او را روی منحنی رشد کودک ببینید و اگر افت واضحی داشته یا متوقف شده باشد حتماً باید بررسی شود یعنی اگر منحنی رشد افقی یا نزولی باشد حاکی از اختلالی در رشد کودک است اما در غیر این صورت کودک مشکلی در وزن‌گیری ندارد.
این فوق تخصص گوارش کودکان با بیان اینکه طی ۵ ماه اول زندگی وزن کودک دو برابر می‌شود، اظهار داشت: کودکی که با وزن ۲.۵ کیلوگرم به دنیا آمده است طی ۵ ماه اول زندگی‌اش حدود ۴.۵ کیلو می‌شود که این نشان می‌دهد سرعت شد کودک در ماه‌های اول تولد زیاد است همچنین این کودک در سال اول به وزن ۱۰ کیلوگرم می‌رسد در صورتی که این رویه در سال‌های آینده این گونه نیست و سرعت رشد به طور طبیعی در سال‌های بعد کاهش می‌یابد.
وی تصریح کرد: علت کم‌وزنی کودک توسط پزشک تشخیص داده می‌شود متفاوت است علت اول می‌تواند به تغذیه کمکی نامناسب مربوط باشد کودک باید از شش ماهگی علاوه بر شیر مادر غذاهای کمکی مناسب مصرف کند. مصرف زیاد آبمیوه و هله‌هوله می‌تواند اشتهای کودک را از بین ببرد.
این فوق تخصص گوارش کودکان از والدین به ویژه مادران خواست تا موقع غذا دادن به کودک حوصله بیشتری به خرج دهند و به محض پس زدن غذا توسط کودک از دادن غذا به او امتناع نکنند.
وی افزود: کودک باید روزانه ۵ بار غذای کمکی مصرف کند اگر کودک در سال دوم زندگی غذای کمکی مناسب و به دفعات لازم مصرف نکند وزن کمی خواهد داشت.
عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران مشکلات گوارشی مانند رفلاکس، انواع آلرژی گوارشی، بیماری اسهالی، سلیاک که آلرژی به گندم است و عدم کارکرد مناسب غده هیپوفیز را جزو دیگر علل کم وزنی کودک عنوان کرد و ادامه داد: کمبودهای تغذیه‌ای و کمبود برخی مواد غذایی مانند آهن و روی می‌تواند موجب کم‌وزنی کودک شود.
این فوق تخصص گوارش کودکان گفت: عدم مصرف قطره آهن موجب کمبود آن و کم‌وزنی، بی‌اشتهایی و کاهش بهره ذهنی کودک می‌شود همچنین کمبود روی یا زینک می‌تواند موجب کم‌اشتهایی و کاهش وزن کودک شود به همین دلیل است که در برخی کشورها به کودکان کم‌وزن با محلول‌های زینک سولفایت یا روی درمان می‌کنند.
در پزشکین ، وی خاطرنشان کرد: کودکانی که به بیماری‌های قلبی، ریوی، عصبی و عفونت ادراری مبتلا هستند ممکن است دچار کم‌وزنی شوند که در این موارد باید حتماً به درمان بیماری زمینه‌ای برای کنترل کاهش اشتها و کم‌وزنی کودک پرداخته شود.

فریبا اسدی، کارشناس مامایی نیز اظهار کرد: قرص‌های LD که مهم‌ترین کاربرد آن پیشگیری از بارداری است از سنین باروری تا یائسگی مورد استفاده خانم‌ها قرار می‌گیرد. مصرف قرص‌های LD در افراد دارای فشار خون بالا، بیماری‌های قلبی، چربی خون بالا و سنین بالای ۳۵ سال ممنوع است.
وی افزود: قرص LD حاوی دو نوع هورمون استروژن و پروژسترون است که در بسته‌های ۲۱ عددی و کرم رنگ معمولا مورد مصرف خانم‌ها به منظور پیشگیری از بارداری است؛ به طوری که باید در اوایل دوره قاعدگی و در پنج روز اول شروع به خوردن شود و پس از اتمام هفته، یک هفته به خود استراحت بدهند.
وی با تاکید بر اینکه عوارض ناشی از مصرف قرص‌های LD به طور معمول پس از یک دوره مصرف از میان می‌رود، افزود: با مصرف بسته اول از قرص‌های LD عوارضی مانند لکه‌بینی، کم‌ شدن خونریزی ماهیانه، تهوع، استفراغ، چاقی و احتباس آب در بدن به وجود می‌آید. اسدی با بیان اینکه مهم‌ترین مزیت استفاده از قرص‌های LD پیشگیری از بارداری ناخواسته است، افزود: مصرف این قرص، دردهای دوران قاعدگی را تا حد چشمگیری کاهش داده و یک درمان مناسب برای کیست‌های تخمدان است.
وی ادامه داد: استفاده از قرص‌های LD خطر ابتلا به سرطان‌های تخمدان را کاهش می‌دهد و برای افرادی که تمایل به چاق شدن دارند، می‌تواند مناسب باشد. عوارض یاد شده زمانی تشدید می‌شود که فرد بدون مشورت با پزشک و به طور خودسرانه اقدام به مصرف طولانی‌ مدت قرص‌ها کند.

بنابراین هر دارویی علاوه بر تاثیر مطلوبی که بر روی بدن دارد، دارای عوارض ناخوشایندی نیز هست. بنابراین مصرف‌کنندگان باید تحت نظر و با مشورت پزشک اقدام به استفاده از این قرص‌ها کنند.

 

پزشکین : قرص LD پیشگیری از بارداری و عوارض این قرص

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *