افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

قرص پریناتال از موارد استفاده تا عوارض آن

  • قرص پریناتال (prenatal) برای زنان در دوران بارداری و شیردهی طراحی شده است. این مولتی ویتامین حاوی ۱۳ نوع از ویتامین‌ها و مواد معدنی لازم برای دوران بارداری و شیردهی است و توصیه می‌شود از ماه چهارم بارداری تا پایان شیردهی از آن استفاده شود.

 

قرص پریناتال از داروهایی است که مورد استفاده زنان باردار است. مصرف این دارو به سلامت جنین کمک شایانی می‌کند و علاوه بر آن به سلامت استخوان‌های مادر هم کمک می‌کند. چنانچه قصد مصرف این دارو را دارید بهتر است آشنایی بیشتری با آن داشته باشید. (قرص ایروکاست چیست)

قرص پریناتال چیست؟

قرص پریناتال (prenatal) برای زنان در دوران بارداری و شیردهی طراحی شده است. این مولتی ویتامین حاوی ۱۳ نوع از ویتامین‌ها و مواد معدنی لازم برای دوران بارداری و شیردهی است و توصیه می‌شود از ماه چهارم بارداری تا پایان شیردهی از آن استفاده شود. این دارو احتمال بروز ناهنجاری‌های مغز یا نخاع در جنین را از بین می‌برد و در تقویت سیستم عصبی موثر است. از دیگر فواید مصرف این مولتی ویتامین می‌توان موراد زیر را برشمرد:

  • در تکامل جنین اهمیت به سزایی دارد.
  • در روند رشد سالم جنین موثر است.
  • در سلامت استخوان‌های مادر و نوزاد اهمیت به سزایی دارد.
  • در تسریع رشد و نمو جنین و برای تقویت قوای ذهنی مادر موثر است.

چنانچه باردار هستید و یا قصد باردار شدن دارید به منظور سلامت جنین و مادر بهتر است با فرآیند بارداری به صورت هفتگی و تغییراتی که در روند زمان رخ می‌دهد آشنایی کافی داشته باشید. لینک زیر به شما در این مورد کمک خواهد کرد.

بارداری هفته به هفته

 

موارد مصرف، عوارض و تداخل دارویی:

 موارد مصرف  پیشگیری از بروز ناهنجاری‌های مغزی و نخاعی جنین
تقویت سیستم عصبی
سلامت استخوان مادر و جنین
 عوارض  حالت تهوع
 تداخل دارویی  تداخل دارویی خاصی گزارش نشده است

مقدار و نحوه مصرف

این مولتی ویتامین باید در دوران بارداری با مشورت پزشک مصرف شود. به طور معمول میزان مصرف آن به صورت روزانه ۱ عدد همراه با غذا می‌شود.

 

نکاتی که در ارتباط با مصرف قرص پریناتال باید بدانید

  1. در بسیاری از موراد مصرف پریناتال موجب تهوع می‌شود. در چنین شرایطی باید با پزشک خود مشورت کنید و به طور خودسرانه مصرف آن را قطع ننماید.
  2. در صورت مصرف داروی خاص، در پیش داشتن اعمال جراحی، مشکلات خونریزی، تحت درمان بودن با داروهای منعقد کننده خون، پیش از مصرف دارو با پزشک خود مشورت نمایید.
  3. در کودکان زیر شش سال مصرف بیش از حد مورد نیاز تصادفی محصولات حاوی آهن می‌تواند منجر به مسمومیت کشنده گردد لذا در موارد اووردوز تصادفی مولتی پریناتال فورا به پزشک یا مراکز درمانی مراجعه نمایید.
  4. این مولتی ویتامین حاوی اسید فولیک (۸۰۰ میکروگرم) بوده که برای تشکیل لوله عصبی جنین ضروری است و ۱۰۰% نیاز روزانه مادر باردار به این ماده حیاتی را تامین می‌کند.
  5. این مولتی ویتامین حاوی آهن (۲۷ میلی‌گرم) بوده که برای رشد و نمو جنین و جلوگیری از کم خونی مادر ضروری است و ۱۰۰% نیاز روزانه به این ماده حیاتی را تامین می‌کند.
  6. این مولتی ویتامین حاوی زینک یا روی (۲۵ میلی‌گرم) بوده که جهت شکل‌گیری سیستم عصبی جنین و همچنین رشد و تکامل جنین ضروری است.
  7. این مولتی ویتامین حاوی ویتامین A و D می‌باشد که از ویتامین‌های ضروری برای رشد و تکامل جنین و همچنین سلامت استخوان‌های مادر می‌باشد.

 

منبع: بهداشت نیوز

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *