افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

قرص های لاغری و این واقعیت های تلخ و وحشتناک

  • امروزه در جامعه ما چاقی به عنوان یک معضل محسوب می‌َشود و جوانان سعی می‌کنند به طرق مختلف از جمله مصرف قرص‌های لاغری به بدنی بدون چربی در کمترین زمان ممکن دست پیدا کنند.

 

امروزه داشتن اندام مناسب در جامعه به عنوان یک مد و ارزش محسوب می‌شود به طوریکه بسیاری از جوانان به سراغ برنامه‌ریزی غذایی برای لاغر شدن و روی فرم آمدن بدن‌هایشان می‌روند.

متاسفانه برخی از جوانان برای لاغر شدن و کاهش وزن سراغ روش های غیر معقول می روند و همین مسئله سبب آسیب دیدن جسم و حتی روحشان می شود که باید در این زمینه هرچه سریع تر فرهنگ سازی صورت بگیرد.

مصرف بی رویه قرص های لاغری برای داشتن تناسب اندام

در همین رابطه سعید حسینی متخصص تغذیه اظهار کرد: قرص‌های لاغری هم اکنون به چالشی بزرگ و مشکلی اساسی برای تبلیغات تبدیل شده است که متاسفانه اکثر آنها در دراز مدت دارای تبعات منفی بوده و باعث بروز بیماری‌های غیر واگیر در انسان می‌شود.

وی بیان کرد: به خاطر اینکه امروزه مسئله چاقی سبب بر هم زدن فرم بدن و افتادن جوانان از چهره و قیافه می‌شوند و همچنین انسانها امروزه بسیار کم حوصله و کم تحمل و علاقه زیادی به کاهش وزن در مدت زمان کوتاهی و رسیدن به یک بدن باربی و رو فرم دارند.

بیماری غیر واگیر در کمین مصرف کنندگان قرص های لاغری بدون تجویز پزشک

حسینی عنوان کرد: در اثر کاهش وزن با استفاده از قرص‌های لاغری وطی زمان کوتاه این مسئله سبب شده که علاوه بر توده چربی عضلات بدن نیز کاهش پیدا کند و همین امر سبب بروز مشکلات و بیماری‌های غیر واگیر در افراد می‌شود.

وی تاکید کرد: لزوم لاغری و کاهش وزن ثابت، استفاده از تحرکات لازم و برنامه غذایی مناسب با آب شدن توده چربی در طی مدت به خصوصی است با چنین روشی تناسب اندام در افراد به وقوع می‌پیوندد اما بسیاری از داروها علاوه بر چربی عضلات را کاهش می‌دهد و همین مسئله سبب بروز تضعیف عضلات در اعضای حیاتی بدن می‌شود.

حسینی اظهار کرد: مصرف قرص‌های لاغری در صورتی که از استاندار‌های لازم برخوردار نباشند در دراز مدت باعث بروز بیماری‌های قلبی و عروقی و حتی در موارد نادری منجر به سرطان می‌شود.

وی تاکید کرد: امروزه برای کاهش وزن افراد باید از سبک زندگی سالم استفاده کنند و با انجام کارهای اصولی و رژیم‌های مناسب از رفتن به سمت لاغری‌های زود هنگام بوسیله مواد شیمیایی و قرص جلوگیری کند.

بر هم خوردن تعادل سمپاتیک بدن با قرص های لاغری غیر استاندارد

حسینی ادامه داد: قرص‌های لاغری غیر استاندارد در صورتی که بدون تجویز پزشک مصرف شود سیستم سمپا‌تیک بدن را فعال می‌کند که در اثر آن ضربان قلب و فشار خون به طرز ناگهانی افزایش پیدا می‌کندو همین مسئله باعث آسیب جدی به قلب و رگ‌های شریانی میَ‌شود.

وی با بیان اینکه مصرف قرص‌های لاغری غیر استاندارد و بدون تجویز پزشک، ایست قلبی را به دنبال دارد ،یادآور شد: در اثر مصرف غیر اصولی قرص‌های لاغری ممکن است رگ‌های خونی بیش از حد باد کرده و در موار‌دی پاره شود و این عارضه باعث بروز خونریزی داخلی می‌شود.

لاغری برای دیده شدن در جامعه

جعفر بای آسیب شناس اجتماعی در خصوص مد شدن لاغری در بین جوانان اظهار کرد: وقتی در جامعه چیزی مد می‌شود و به عنوان یک ارزش در بین مردم و به خصوص جوانان مطرح میَ‌شود آنها برای دیده شدن و جلب توجه سعی می‌کنند آن ارزش به هر قیمتی در خود ایجاد کنند و همین مسئله باعث بروز آسیب‌های اجتماعی در افراد می‌شود.

وی عنوان کرد: جوانان برای جلب سعی می‌کنند که با ورزش کردن و یا مصرف قرص‌های لاغری از تناسب اندام زیبا برخوردار باشند و مورد توجه مردم قرار گیرند به طوریکه در کشورهای غربی دولت‌ها به طور مستقیم بحث لاغری را در بین جو‌انان تبلیغ می‌کنند تا آنها با انجام رژیم‌های غذایی و تحرکات بدنی لازم از چاقی و اضافه وزن و در نتیجه از بیماری‌های غیر واگیر مانند قلب و عروق و افزایش فشار خون رهایی یابند.

مصرف قرص‌های غیر استاندارد برای از بین بردن معضل چاقی

بای بیان کرد: امروزه در جامعه ما چاقی به عنوان یک معضل محسوب می‌َشود و جوانان سعی می‌کنند به طرق مختلف از جمله مصرف قرص‌های لاغری به بدنی بدون چربی در کمترین زمان ممکن دست پیدا کنند و همین امر سبب بروز آسیب‌های بدنی می‌شود و حتی در صورت موفق نشدن و یا مسخره شدن از طرف دوستان، این افراد دچار مشکلات روحی و روانی و دوری از جامعه می‌شوند.

این آسیب شناس با بیان اینکه برخی از جوانان به خاطر جلب توجه اقدام به لاغری سریع از طریق قرص‌های لاغری غیر استاندارد می‌کنند،‌تاکید کرد: برخی از جوانان برای تحسین مردم و مورد توجه قرار گرفتن سعی می‌کنند با رژیم غذایی مناسب و یا مصرف قرص‌های لاغری به اندام خوبی دست یابند و این مسئله یک موضوع بی ارزش را تحت عنوان مد در جامعه ترویج می‌دهد.

لاغری سریع به بهای از دست رفتن سلامتی

بای اظهار کرد: برخی از جوانان متاسفانه داشتن عضلات باد‌کنکی رابه لاغر شدن اصولی ترجیح می‌دهند تا اندا‌مشان مورد پسند جامعه قرار بگیرد و این کار نه تنها به حفظ سلامتی‌شان کمک نمی‌کند بلکه یک فرهنگ غلط را در بین دیگر جوانان جا می‌اندازد.

وی ادامه داد: برخی از افراد تصور می ‌کنند که مردم جامعه از افراد چاق نفرت دارند و به همین دلیل به سراغ راه‌های لاغری سریع حتی با مصرف قرص‌های غیر استاندارد و خطرناک می‌روند.

گفتنی است؛ باید فرهنگ استفاده درست از قرص‌های لاغری و داشتن تناسب اندام در جامعه ترویج یابد تا جوانان به سمت قرص‌های لاغری نروند و در دراز مدت دچار آسیب های قلبی و یا افزایش فشار خون نشوند.

 

منبع : جام جم آنلاین

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *