افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

قرص فکسوفنادین چیست ، موارد مصرف و عوارض این دارو

  • فكسوفنادين معمولاً روزي دوبار با يا بدون غذا مصرف مي شود. براي آنكه مصرف دارو را فراموش نكنيد بهتر است هرروز سر ساعت معيني آن را بخوريد. اگر يك نوبت را فراموش كرديد، به مجردي كه به ياد آوريد، مصرفش كنيد. البته اگر تقريباً موقع نوبت بعدي رسيده است ، نوبت فراموش شده را رها كرده و به برنامه دارويي معمولتان بازگرديد. مقدار دارو را دوبرابر نكنيد.

 

 

فصل بهار و همزمان با گرده افشانی و باز شدن گل ها عده ای به دلیل آلرژی فصلی دچار عطسه و سردردهای مقطعی می شود به همین دلیل در این مقاله قصد داریم شما را با یکی از داروهای ضد آلرژی (فکسوفنادین) آشنا نماییم.فکسوفنادین یکی از داروهای ضدآلرژی است که بیشتر برای درمان حساسیت های فصلی مصرف می شود. معمولا شکل دارویی آن به صورت قرص فکسوفنادین می باشد.

اگر شما هم در فصول مختلف سال دچار حساسیت هایی همچون: عطسه ، خارش و قرمزی چشم ، آبریزش بینی و کهیر می شوید حتما نام داروی فکسوفنادین را شنیده اید. این دارو یک آنتی هیستامین با اثر طولانی مدت است که در درمان آلرژی ها موثر می باشد. همانطور که هر دارویی علاوه بر اثرات درمانی خاصی که بر بدن دارد ممکن است دارای عوارض هم باشد بهتر است قبل از مصرف دارو اطلاعات کافی درباره میزان و نوع مصرف و.. داشته باشید.

فکسوفنادین چیست؟

قرص تلفست (TELFAST) حاوی ماده‌ی موثر فکسوفنادین (FEXOFENADINE) می‌باشد. این ماده جزء گروهی از داروها به‌ اسم آنتی‌هستامین است. قرص تلفست یکی از داروهای آنتی‌هیستامینی است و در درمان علائم آلرژیک فصلی مثل عطسه، خارش چشم، آبریزش بینی، ضایعات آبکی و یا کهیر مزمن استفاده می‌شود.
این دارو برخلاف اکثر آنتی‌هیستامین‌ها خواب‌آور نیست. قرص‌ فکسوفنادین در سه مقدار فکسوفنادین ۶۰ ، فکسوفنادین ۱۲۰  و همچنین ۱۸۰ میلی گرمی موجود است.

چگونگي مصرف فکسوفنادین (تلفست):

فكسوفنادين معمولاً روزي دوبار با يا بدون غذا مصرف مي شود. براي آنكه مصرف دارو را فراموش نكنيد بهتر است هرروز سر ساعت معيني آن را بخوريد. اگر يك نوبت را فراموش كرديد، به مجردي كه به ياد آوريد، مصرفش كنيد. البته اگر تقريباً موقع نوبت بعدي رسيده است ، نوبت فراموش شده را رها كرده و به برنامه دارويي معمولتان بازگرديد. مقدار دارو را دوبرابر نكنيد.

 

موارد منع مصرف فکسوفنادین (Fexofenadine)

سابقه حساسیت به دارو یا اجزاء فرمولاسیون.
موارد احتیاط: در بیماران مبتلا به اختلال عملكرد كلیه.

 

عوارض جانبی فکسوفنادین (Fexofenadine):

در صورت‌ بروز هر یک‌ از علایم‌ زیر با پزشکتان‌ تماس‌ بگیرید:

  • خشکی‌ شدید دهان‌، بینی‌ یا گلو
  • سردرد یا خواب‌آلودگی‌
  • تشویش‌ یا بی‌قراری‌
  • بی‌خوابی‌
  • تپش‌ قلب‌ (احساس‌ تکان‌ خوردن‌ شدید قلب‌ در قفسه‌ سینه‌) یا ضربان‌ قلب‌ تند

توجه: مهمترین عارضه جانبی این‌ دارو احتمال بروز آریتمی قلبی (غیرطبیعی بودن ریتم قلب) است.

مصرف فکسوفنادین  در بارداری:

در دوران بارداری مصرف این قرص باید تحت نظارت پزشک و با تایید پزشک صورت گیرد و پیش بینی می شود از FDAطبقه بندی: C استفاده شود.

 

 

 مصرف فکسوفنادین در دوران شیردهی:

اطلاعاتی راجع به ترشح دارو در شیر مادر وجود ندارد اما از آنجا كه اكثر داروها در شیر انسان ترشح می‌شوند و ایجاد عوارض جانبی شدید توسط این دارو، باید راجع به قطع دارو و با قطع شیردهی، توسط پزشك تصمیم‌گیری شود.

نکته مهم در خصوص  فکسوفنادین:

۱- اطلاعاتی در رابطه احتمال سوء مصرف یا وابستگی به فكسوفنادین وجود ندارد.
۲- جهت جلوگیری از تداخل با تست پوستی آنتی‌ژن، ۲- ۱ روز قبل از انجام تست دارو باید قطع گردد.

۳-در صورت بروز خواب‌آلودگی بیمار باید از انجام كارهای خطرناك كه نیاز به هوشیاری كامل دارد اجتناب نماید.
۴- بیمار نباید دوز بیشتر از مقدار توصیه شده مصرف نماید.

 

 

 

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *