افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

قرص زولپیدم و عوارض آن

  • طبق آمار پیمایش ملی اعتیاد، ۲۴.۶ درصد از جمعیت عمومی – نزدیک ۵۳ میلیون نفر- ۱۵ تا ۶۴ سال در سال گذشته، خودسرانه و بدون تجویز پزشک، داروهای اعتیاد آور مصرف می کنند که بنزودیازپین، دیفنوکسیلات و استامینوفن کدئین و مسکن ها از جمله این داروهای اعتیادآور به شمار می روند.

 

 

معاون درمان و پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی گفت: طبق تحقیقات انجام شده به این نتیجه رسیدیم که مصرف یک قرص روانپزشکی به نام زولپیدم که برای بیماری های اعصاب و روان استفاده می شود بصورت خودسرانه رشد داشته است.

فرید براتی سده فزود: مصرف این قرص بدون تجویز پزشک افزایش چشمگیری داشته و این برای ما سئوال است که چرا از این قرص تا این اندازه استفاده می شود بطوریکه تقریبا می توان گفت در جاهایی جای ترامادول را گرفته است و در این حد مصرف آن زیاد شده است.

وی خاطرنشان کرد: اینگونه مسائل باید حتما بررسی شود که چرا مصرف یک قرص روانپزشکی یا احیانا دیگر دارومخدرها افزایش می یابد.
وی ادامه داد: همچنین طبق برآوردهایی که در جهان انجام شده ، مصرف مواد جدید روانگردان صنعتی یا NPS ها که خیلی راحت می توان آنها را تولید کرد، افزایش یافته است.

معاون درمان و پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی گفت: مصرف مواد جدید روانگردان صنعتی یا NPS ها را می توان از گیاه گرفت یا اینکه از مشتقات مواد مختلف استحصال کرد.

براتی سده یادآور شد: اینگونه مواد تقریبا در همه جای دنیا در حال رواج و گسترش است البته در ایران خوشبختانه هنوز همه این مواد ورود ندارند اما باید برای آن برنامه ریزی کنیم .

وی تاکید کرد: آماده هستیم که برنامه های پیشگیرانه را برای پیشگیری از مصرف این مواد داشته باشیم البته باید در کنار دستگاه های دیگر فعالیت کنیم.
به گزارش روز سه شنبه ایرنا، سازمان بهزیستی کشور در پیمایش ملی اعتیاد، علاوه بر مواد، تعریف مواد را براساس منابع علمی طبقه بندی کرد چراکه در تعاریف علمی، داروهای اعتیاد آور، الکل، سیگار و قلیان و هرچه که برعملکرد مغز تاثیر می گذارد ، جزو مواد تعریف می شود و براساس این پیمایش، یکی از مشکلات جامعه، استفاده از داروهای اعتیاد آور بدون تجویز پزشک است.

طبق آمار پیمایش ملی اعتیاد، ۲۴.۶ درصد از جمعیت عمومی – نزدیک ۵۳ میلیون نفر- ۱۵ تا ۶۴ سال در سال گذشته، خودسرانه و بدون تجویز پزشک، داروهای اعتیاد آور مصرف می کنند که بنزودیازپین، دیفنوکسیلات و استامینوفن کدئین و مسکن ها از جمله این داروهای اعتیادآور به شمار می روند.
همچنین بر اساس آمار ستاد مبارزه با مواد مخدر در زمان حاضر حدود یک میلیون و ۳۲۵ هزار معتاد در کشور بسر می برند.

منبع : سلامت نیوز

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *