افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

فیزیوتراپی راهی برای درمان خار پاشنه

فیزیوتراپی راهی برای درمان خار پاشنه

72041125222318289126127222914423120162169

 

محققان به تحقیق درباره خار پاشنه پا و این چه عواملی در بروز استخوان اضافی در کف پا می شود همراه ما باشید با اطلاعاتی درباره فیزیوتراپی راهی برای درمان خار پاشنه .

دکتر فرجود شکوهی رییس انجمن توسعه سلامت ایرانیان با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های کف پای انسان، وجود قوس‌های کف پا است که دو قوس به صورت عرضی و یک قوس به صورت طولی وجود دارد‌؛ اظهار داشت: این قوس‌ها توسط ساختارهای عضلانی و غیر عضلانی مختلفی حمایت می‌شوند. یکی از این ساختار‌های غیر عضلانی، لیگامانی به نام فاشیای پلانتار است که از پاشنه تا پنجه کشیده می‌شود و نقش چشمگیری در حفظ قوس‌های کف پا دارد.
وی با اشاره به اینکه گاهی به علت کشیدگی‌های مکرر وارد شده به این لیگامان، پارگی‌های میکروسکوپی در محل اتصال لیگامان به استخوان پاشنه ایجاد می‌شود که درد و التهاب را به دنبال دارد، افزود‌: در بسیاری از بیماران مبتلا به التهاب فاشیای کف پا، برجستگی استخوانی کوچکی زیر پاشنه وجود دارد که در کلیشه رادیوگرافی می‌توان مشاهده کرد.
به گفته این فیزیوتراپیست یکی از تصورات اشتباهی که در رابطه با درد پاشنه و التهاب فاشیای کف پا وجود دارد این است که علت درد بیمار، خار پاشنه است. وجود این برجستگی علت اصلی درد نیست و در بسیاری از موارد مشاهده شده حتی خارج کردن این برجستگی درد را کاهش نداده است.
وی با بیان اینکه عوامل زیادی می‌توانند باعث شوند احتمال التهاب فاشیای کف پا و خار پاشنه افزایش یابد، گفت: چاقی و اضافه وزن‌، سفتی یا کوتاهی عضلات پشت ساق پا‌؛  راه رفتن زیاد روی سطوح سفت و ناهموار و کفش نامناسب و فشار غیر طبیعی به فاشیای کف پا از جمله‌ی این عوامل هستند.
وی در خصوص درمان این عارضه بیان داشت‌: درمان‌های فیزیوتراپی متعددی برای خار پاشنه وجود دارد که به علت غیر تهاجمی بودن و هزینه کمتر معمولا بیشتر مورد توجه بیماران قرار می‌گیرد‌؛ ضمن اینکه فیزیوتراپیست علاوه بر توجه به خود ضایعه، با دید سیستمیک می‌تواند به ریشه یابی این مشکل پرداخته و با رفع وضعیت‌های غیر طبیعی اندام و بدن بهبودی کاملی را برای فرد فراهم سازد.
رییس انجمن توسعه سلامت ایرانیان تصریح کرد: در صورتی که درمان این عارضه به تاخیر بیفتد شاهد عوارضی هستیم که می‌تواند علاوه بر کف پا، نواحی دیگری مثل زانو و یا حتی کمر را هم درگیر کند. چون فرد برای جلوگیری از وارد شدن فشار و افزایش درد در کف پا، الگوی راه رفتن خود را تغییر می‌دهد و همین تغییر شیوه و سیکل راه رفتن غیر طبیعی فشار بیشتری بر برخی نقاط مفاصل دیگر وارد می‌کند.
پزشکین : فیزیوتراپی راهی برای درمان خار پاشنه

۱ نظر

  1. بسیار هم خوب. به نظر من علت اصلی برای رفع مشکل کاهش فشار بر پا است.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *