افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

فناوری پزشکی ساخت نانو دیسک راهی برای نابودی سلول های سرطانی

100855416966

  • تست حیوانی این نانودیسک‌ها بر روی موش‌ها موفقیت‌آمیز بوده است ‌و طی ۱۰ روز سلول‌های سرطانی را نابود کرده و پس از ۷۰ روز تزریق مجدد تمام سلول‌های مستعد نیز نابود شدند.

 

محققان نانودیسک‌هایی طراحی کرده‌اند که در مبارزه با سرطان به بدن کمک می‌کنند.

 ممکن است در آینده نه چندان دور درمان سرطان صرفا با ورود یک دیسک نامرئی به بدن امکان‌پذیر شود. زیرا محققان دانشگاه میشیگان نانودیسک‌هایی طراحی کرده‌اند که علاوه بر کشتن سلول‌های سرطانی، از بازگشت مجدد آنها جلوگیری می‌کنند.

 این دیسک‌های ۱۰ نانومتری به بدن آموزش می‌دهند که چطور با سلول‌های سرطانی مبارزه کند.

هر نانو دیسک حاوی نئوآنتی‌ژن‌ یا تومورهای خاص جهش‌یافته‌ای است که به سیستم دفاعی بدن نمونه سلول‌های سرطانی را می‌شناساند تا آنها را ازبین ببرد.بنابراین زمانی که سیستم ایمنی بدن این کار را انجام‌ می‌دهد به صورت خودکار در آینده نیز از رشد و تکثیر این سلول‌ها جلوگیری خواهد کرد.

تست حیوانی این نانودیسک‌ها بر روی موش‌ها موفقیت‌آمیز بوده است ‌و طی ۱۰ روز سلول‌های سرطانی را نابود کرده و پس از ۷۰ روز تزریق مجدد تمام سلول‌های مستعد نیز نابود شدند.

بزرگترین چالشی که در برابر محققان قرار دارد درجه‌بندی تست این نانودیسک‌ها برای حیوانات بزرگتر است که اگر بتوانند از این مرحله با موفقیت عبور کنند، این نانو دیسک‌ها آماده تست انسانی خواهند بود و این موضوع می‌تواند به منزله پایان دوران قدرت‌نمایی سرطان در برابر انسان تلقی شود.

منبع : الو دکتر

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *