افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

فلفل سیاه و این معجزات درمان گر

  • کسانی که می خواهند وزن کمک کنند، افرادی که سینوزیت دارند، افراد مبتلا به آسم باید از این ادویه استفاده کنند. این دانه معطر خطر ابتلا به سرطان، بیماری های قلبی و مشکلات کبد را کاهش می دهد.

 

فلفل سیاه چیست؟

فلفل سیاه دانه گیاهی است از خانواده Piperaceae که هم به عنوان ادویه و هم به عنوان دارو مورد استفاده قرار می گیرد. گیاهی که همیشه میوه خود را می دهد و محدود به فصل خاصی نیست. معمولا میوه آن را خشک می کنند تا به صورت ادویه مورد استفاده قرار گیرد.

ماده Piperine موجود در این ادویه علت اصلی تند و تیزی این دانه معطر است. از آن جا که طبیعت با توجه به شرایط فصلی میوه ها و سبزیجات مناسب همان فصل را در اختیارمان می گذارد، شاید فلفل سیاه را که در همه فصول سال رشد می کند و میوه می دهد باید همیشه در برنامه غذایی مان بگذاریم و از آن غافل نشویم.

خواص تغذیه ای فلفل سیاه

این دانه سیاه سرشار از مواد معدنی منگنز، مس، منیزیوم، کلسیم، فسفر، آهن، پتاسیم و ویتامین های C، K، و B6 (پریدوکسین) است. این ادویه پرارزش فیبر، پروتئین و کربوهیدارت دارد.

فواید فلفل سیاه برای سلامتی

کسانی که می خواهند وزن کمک کنند، افرادی که سینوزیت دارند، افراد مبتلا به آسم باید از این ادویه استفاده کنند. این دانه معطر خطر ابتلا به سرطان، بیماری های قلبی و مشکلات کبد را کاهش می دهد.

دستگاه گوارش سالم تر

فلفل سیاه دارای ماده ای به نام هیدروکلروریک اسید Hydrochloric Acid است که با ورود به معده به هضم غذا کمک می کند. اسهال و یبوست های دوره ای را از بین می برد. نفخ را درمان می کند. کمک می کند تا فرد بهتر عرق کند و در نتیجه سموم راحت تر از بدن خارج شود. از دیگر خواص این ادویه پر خاصیت مدر بودن آن است که باز هم کمک به سم زدایی است. از آن جا که بخشی از چربی بدن حدود ۴ درصد از طریق ادرار دفع می شود خوردن این ادویه کمک می کند تا فرد با دفع ادرار کاهش وزن بیشتری داشته باشد. فلفل سیاه به خوبی با دستگاه گوارش سازگار است و کارکرد آن را متعادل می کند.

کاهش وزن

لایه خارجی فلفل سیاه قابلیت چربی سوزی دارد. به همین دلیل در رِژیم های کاهش وزن بهتر است دانه فلفل سیاه را در فلفل ساب ها ریخته روی غذا آسیاب کنید.

این ادویه با شکستن سلول های چربی امکان دفع آن ها را از بدن از طریق ادرار و تعریق فراهم می آورد و اجازه نمی دهد چربی ها در بدن ذخیره شود.

پوست زیباتر

طی تحقیقات انجام شده در انگلستان فلفل سیاه باعث طبیعی شدن رنگ دانه های بدن می شود و بیماری لک و پیس را درمان می کند. تحقیقات ثابت کرد ترکیب درمانی اشعه ماورا بنفش و فلفل سیاه از داروهای شیمیایی برای درمان بیماری لک و پیس بهتر عمل می کند. به همین دلیل دانشمندان اعتقاددارند این ادویه در جلوگیری از سرطان پوست و محافظت پوست از اشعه خورشید نقش موثری ایفا می کند.

تنفس راحت تر

فلفل سیاه باعث دفع ترشحات دستگاه تنفسی می شود. به همین دلیل با افزودن کمی فلفل سیاه به مواد غذایی بیماران آسمی راحت تر نفس می کشند و مشکلات سینوزیت برطرف می شود. به بیماران آسمی توصیه می شود به منظور جلوگیری از بروز حملات به طور مرتب از این ادویه استفاده کنند.

خاصیت ضد باکتری

فلفل سیاه یک داروی درمانی قوی برای از بین عفونت ها است. برای جلوگیری از گرفتگی عروق و سکته قلبی باید هر روز کمی از فلفل سیاه را با غذا میل کنید.

آنتی اکسیدان

فلفل سیاه هم مثل سایر مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان، به راحتی رادیکال های آزاد را از بین می برد و مانع از به وجود آمدن سلول های سرطانی می شود. از دیگر خواص آنتی اکسیدانی فلفل سیاه باید به خواص ضدپیری، جلوگیری از گرفتگی ماهیچه ها و داشتن حافظه قوی تر اشاره کرد.

از خاصیت های بسیار جالب فلفل سیاه این است که مثل یک کاتالیزور باعث می شود تاثیر مواد غذایی و ادویه ها در بدن بیشتر شود.

عمکردهای شناختی مغز

پایپرین موجود در فلفل سیاه یکی از موادی است که مانع از ضعف حافظه و باعث عملکردهای بهتر شناختی مغز می شود. تحقیقات نشان داده در بیماران مبتلا به زوال عقل و آلزایمر استفاده از این ادویه باعث کارکرد بهتر مغز آن ها می شود.

مناسب برای زخم معده

مطالعات زیادی در این باره انجام شده و اکنون فلفل سیاه به عنوان یک درمان دارویی گیاهی برای زخم های دستگاه گوارشمحسوب می شود. در واقع این ادویه سیاه رنگ صدمات ناشی از اسیدها و التهابات را در دستگاه گوارش از بین می برد. به همین دلیل استفاده از آن در غذا مانع از بروز بیماری هایی مثل زخم معده و زخم اثنی عشر می شود.

بهترین روش مصرف فلفل سیاه

از آن جا که این ادویه پرارزش در تمام سال در دسترس است بهتر است دانه های آن را بخرید و خودتان در خانه خرد و پودر کنید. موقع خرید دقت کنید که دانه ها فشرده و سنگین باشد ( پوک نباشند).

با ریختن آن در فلفل ساب عطر و خواص آن را همیشه به صورت تازه در اختیار دارید. در صورتی که می خواهید آن را پودر کنید مواظب باشید تا زیاد آن را تنفس نکنید. چون مثل هر فلفل دیگری باعث بروز عطسه می شود.

و البته مثل هر داروی گیاهی یا شیمیایی دیگری همیشه جانب تعادل را در مصرف آن رعایت کنید.

 

منبع :

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *