افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

فلزات سمی و خطرناک در سیگارهای الکترونیک

وجود فلزات سمی در بخار سیگارهای الکترونیک

تحقیق جدید نشان می دهد در بخار سیگارهای الکترونیک، فلزات سمی و مضری وجود دارند که فرد آنها را استنشاق می کند.

به گزارش پزشکین به نقل از مهر؛ دانشمندان دانشگاه جانز هاپکینز آمریکا عنوان می کنند فنرهای فلزی کوچک که نیتروژن مایع را در سیگارهای الکترونیکی گرم می کنند، بخار حاصل شده را به سرب، کروم، منگنز و نیکل آلوده می کنند. از اینرو این یافته ها ایمن بودن و بی خطر بودن این نوع سیگارها را زیرسوال می برد.

«پابلو اولمدو»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «ما ۱۵ فلز را در مایع الکترونیکی قبل از گرم شدن مایع، و همچنین بعد از بخار شدن بررسی کردیم.»

برخلاف سیگار کشیدن سنتی، بخار سیگارهای الکترونیکی از طریق گرم شدن مایعاتی که حاوی نیکوتین هستند، کار می کنند. مایع از فنر درحال داغ شدن عبور می کند و بخاری تولید می شود که به ادعای طرفداران این نوع سیگار، سرطان زا نیست.

در این مطالعه، محققان ۵۶ سیگار الکترونیکی و بخار ناشی از آن را از لحاظ مواد سمی بررسی کردند.

مواد شیمیایی آزمایش شده شامل آلومینیوم، آنتیموان، آرسنیک، کادمیوم، کروم، مس، آهن، سرب، منگنز، نیکل، تیتانیوم، تنگستن، اورانیوم و روی بودند.

مطالعات قبلی نشان داده بودند که استنشاق بلندمدت این فلزات به ریه، کبد، قلب و مغز آسیب می رساند. قرارگیری مزمن همچنین موجب تضعیف عملکرد سیستم ایمنی و افزایش ریسک ابتلا به انواع سرطان ها می شود. آرسنیک به شدت سمی هم در هر دو بخار الکتریکی مایع و بخار داغ شده مشاهده شد.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *