افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

فشار خون پایین چه خطراتی دارد

 

  • دکتر «فلاکس» این گونه شرح می‌دهد که فشار خون به سه عامل: حجم ضربانی و برون دهی قلب (حجم خونی که در هر ضربان از قلب خارج می‌شود)، ضربان قلب و وضعیت رگ‌ها (میزان باز بودن مجرای رگ‌ها، نداشتن گرفتگی و انعطاف‌پذیری آن‌ها)، بستگی دارد.

نامیدن «فشار خون بسیار کم» به شما بیشتر از آنچه به اعداد و ارقام فشارسنج  مربوط باشد؛ ‌ به تاریخچه سلامتی شما در گذشته و اکنون ارتباط دارد.

 

فشار خون طبیعی را با عدد ۱۲۰ / ۸۰ یا ۱۲ روی ۸ نشان می‌دهند که ۱۲ نشان دهنده فشار خون ماکزیمم (سیستولیک) و ۸ نشان دهنده فشار خون می‌نیمم (دیا ستولیک) است. اما واقعا منظور از فشار خون پایین چیست؟

فشار خون باید تا اندازه‌ای بالا باشد که بتواند کار خود را به نحو احسن انجام دهد؛ یعنی بتواند خون و اکسیژن حیاتی را به اعضا و مغز انسان برساند.
«مایکل فلاکس» – متخصص قلب و عروق می‌گوید: یک فرد جوان و سالم که فشار خون وی ۹ روی ۶ است، ممکن است از فشار خون پایین مشکلی احساس نکند اما یک فرد مسن که تنگی دریچه آئورت نیز دارد، حتی با داشتن فشار خون ۱۱. ۵ روی ۷ نیز ممکن است احساس ضعف و بی‌حالی کند.

دلیل بروز

دکتر «فلاکس» این گونه شرح می‌دهد که فشار خون به سه عامل: حجم ضربانی و برون دهی قلب (حجم خونی که در هر ضربان از قلب خارج می‌شود)، ضربان قلب و وضعیت رگ‌ها (میزان باز بودن مجرای رگ‌ها، نداشتن گرفتگی و انعطاف‌پذیری آن‌ها)، بستگی دارد. هر نارسایی که به یکی از سه عامل فوق لطمه وارد کند، منجر به نوسان فشار خون خواهد شد.
نارسایی‌های قلبی وقتی با حجم ضربانی اندک توام شوند، در صورتی که رگ‌های خونی یک فرد نتواند به‌خوبی برای تنظیم و تعادل فشار خون واکنش نشان دهد، برای افراد مشکل ایجاد می‌کند. همچنین کندی شدید ضربان قلب نیز می‌تواند به طرز خطرناکی منجر به فشار خون پایین شود.
برخی بیماری‌ها نیز می‌توانند ضمن آسیب‌ رساندن به رگ‌های خونی قلب، منجر به فشار خون پایین شوند. این بیماری‌ها شامل عفونت، فلج‌های ناشی از سکته یا آسیب و اختلال غدد درون ریز مانند پایین بودن سطح «کورتیزول» می‌شوند.
به نقل از پایگاه اینترنتی «کلیولندکلینیک»، مصرف دارو نیز یکی از متداول‌ترین دلایل بروز فشار خون پایین است. اما توصیه می‌شود در صورت مشاهده علائمی نظیر سرگیجه، سبکی سر و غش و ضعف که از علائم پایین بودن فشار خون هستند، به پزشک مراجعه کنید.
افرادی که از نارسایی کبد و کلیه رنج می‌برند یا سابقه بروز حملات قلبی داشته‌اند، به شدت در خطر سکته هستند و باید فشار خون آن‌ها مرتب و به‌طور منظم تحت نظر باشد چرا که پایین بودن فشار خون سبب کاهش خونرسانی به اعضای حیاتی بدن نظیر مغز

 

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *