افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

فشار خون بالا و اثرات مفید ماساژ درمانی بر آن

فشار خون بالا و اثرات مفید ماساژ درمانی بر آن

images

 

ماساژ درمانی یکی از راه های درمانی بسیار مفید برای بدن است در این جا درباره اثرات مفید آن بر جریان گردش خون و فشار خون بالا و اثرات مفید ماساژ درمانی بر آن آشنا می کنیم .

ابوعلی‌سینا دانشمند و پزشك پارسی كه دارای صدها جلد كتاب است و از جمله قانون در طب كه مطالب زیادی در باره ماساژ و درمان‌های ارتوپدی و حركات اصلاحی از آن اوست. ماساژ از دیر باز به‌عنوان یك روش درمانی و شفابخش مورد استفاده قرار می‌گرفته چراكه ماساژ تن را از آلام و بیماری روح رهایی می‌بخشد و ضد استرس است.
دکتر احمد باقری‌مقدم، متخصص پزشکی ورزشی با بیان این مساله گفت: «چنانچه ماساژ به صورت آرامبخش (ریلكسیشن) انجام شود، در كسانی كه دارای فشارخون بالا هستند، جریان گردش خون را اصلاح و متعادل می‌کند.»
وی همچنین متذکر شد که ماساژ به دلیل افزایش اندروفین در بدن ضددردی قوی محسوب می‌شود و به دلیل خونرسانی به بافت‌های مختلف بدن و تحریك سیستم خونرسانی برای گسترش شبكه مویرگی جهت تغذیه و تبادل گازهای موجود در خون و بافت هدف یك مكمل درمانی محسوب شده و در بسیاری از موارد باعث كاهش طول درمان می‌شود.
رییس مرکز استعدادیابی اصفهان با اشاره به اینکه ماساژ نقش مهمی در پیشگیری از ناهنجاری‌های جسمی و روحی روانی هم دارد و موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود، گفت: «ماساژ برای بیماران مبتلا به اچ‌آی‌وی نیز بسیار مفید است و در مواردی بنا به توصیه پزشك جهت بعضی بیماران مبتلا به سرطان توصیه می‌شود.»
این متخصص پزشکی‌ورزشی به دیگر فواید ماساژ اشاره کرد و گفت: «ماساژدرمانی، تنش و اضطراب را کاهش می‌دهد و گره‌های چربی حبس شده در اندام‌های بدن را باز کرده و جریان آزاد مایعات را در نسج میسر و مواد زائد را از سیستم بدن خارج می‌کند.»
وی با اشاره به اینکه ماساژ برای کاهش اضافه وزن مفید است، گفت: «با ماساژ، می‌توان شادابی، طراوت پوست و جوانی خود را حفظ کرد چراکه گردش خون را بهبود می‌بخشد و ذخیره‌ای از اکسیژن را به پوست و سلول‌ها می‌رساند و برای داشتن پوستی نرم، با طراوت و شاداب سودمند است. از آنجا که ماساژ، گردش خون را تحریک می‌کند و بهبود می‌بخشد، درنتیجه مواد زائد به راحتی از بدن دفع می‌شوند که این عمل برای کاهش اضافه وزن نیز موثر خواهد بود.»
باقری‌مقدم در نهایت خاطرنشان کرد: «بعضی از تكنیك‌های ماساژ برای بیمارانی كه در تخلیه لنف دچار مشكل هستند یا در جراحی‌ها قسمتی از این بافت تخلیه شده و بانوانی كه جراحی سینه انجام داده‌اند (به شرط متخصص بودن شخص در تكنیك‌های لنفی) بسیار مفید بوده و از درد و مشكلات این گروه می‌كاهد. همچنین به دفع بسیاری از سموم، پروتئین‌ها و چربی‌های زاید كمك می‌کند و به همین دلیل است كه پس از گرفتن یك ماساژ فرد تمایل بیشتری به نوشیدن آب و مایعات دارد تا این مواد را كامل دفع کند.»
پزشکین : فشار خون بالا و اثرات مفید ماساژ درمانی بر آن

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *