افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

فست فود و انواع بیماری های گوارشی

01

اطلاعاتی پزشکی در مورد بیماری های گوارشی که توسط مصرف غذاهای فست فود بروز می کند بخوانید در این جا فست فود و انواع بیماری های گوارشی با ما همراه باشید .

رضا فدای با بیان اینکه علت بروز بیماری‌های عفونی روده‌ای و گوارشی از طریق خوردن و آشامیدن مواد غذایی ناسالم است، اظهار کرد: معمولا زمانی که عامل بیماری‌زا از راه دستگاه گوارش وارد بدن می‌شود به شکل تهوع، اسهال یا ترکیبی از هر دو علائم خود را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه ایجاد زخم معده و اثنی عشر در موارد شدید ابتلا به بیماری‌های عفونی روده‌ای و گوارشی اتفاق می‌افتد، افزود: اما به صورت کلی نشانه اصلی ابتلا به بیماری‌های عفونی روده‌ای و گوارشی اسهال و استفراغ است.

این متخصص بیماری‌های عفونی ادامه داد: عامل بیماری‌زا در ماده غذایی وجود ندارد بلکه سم آن قبلا ماده غذایی را آلوده کرده و ورود سم از طریق غذا منجر به ابتلا به اسهال می‌شود و در فصل گرما عوامل زمینه‌ساز ابتلا به بیماری بیشتر می‌شود.

فدایی تصریح کرد: درفصل‌های گرم سال فعالیت میکروب‌ها و مسافرت‌ها افزایش می‌یابد و در مناطق کم آب، استفاده از منابع آبی غیربهداشتی بیشتر می‌شود و این عوامل ریسک ابتلا به بیماری‌های عفونی روده‌ای و گوارشی را افزایش می‌دهد.

وی افزود: نوشیدن آب از منابع فاقد تاییدیه بهداشت، مصرف غذاهایی که بهداشتی تهیه نشده یا غذاهایی که حرارت کافی را نداشته باشند از جمله علل ایجاد بیماری‌های عفونی روده‌ای و گوارشی است.

این متخصص بیماری‌های عفونی با اشاره به اینکه ماندگاری غذای حرارت دیده در یخچال از دیگر علل ابتلا به بیماری‌های عفونی روده‌ای و گوارشی است، خاطر نشان کرد: یکی از شایع‌ترین علل مسمومیت غذایی، استفاده مجدد از مواد غذایی است که به اندازه کافی حرارت نمی‌بینند. بنابراین پیش از مصرف مجدد غذاها آن‌ها را به اندازه کافی حرارت دهید.

فدایی با بیان اینکه وبا مشهورترین بیماری اسهالی است، اضافه کرد: برای پیشگیری از ابتلا به وبا در طول سفرهای طولانی زمینی و جاده‌ای توصیه می‌شود حتما از آب نوشیدنی سالم استفاده شود و بهتر است آب آشامیدنی را از ابتدای سفر با خود به همراه داشته باشیم تا از آب‌های فاقد بهداشت مانند آب رودخانه و چشمه استفاده نشود.

این متخصص بیماری‌های عفونی با بیان اینکه رعایت بهداشت فردی از دیگر مواردی است که در پیشگیری از ابتلا به وبا و بیماری‌های عفونی روده‌ای و گوارشی مهم است، خاطر نشان کرد: برای نمونه قبل از مصرف غذا و بعد از استفاده از سرویس بهداشتی، دست‌ها باید با آب و صابون شسته شوند و بهتر است از محصولات غذایی بیرون از منزل استفاده نشود.

وی با بیان اینکه توصیه می‌شود مواد غذایی و خوراکی از دست فروشان و افراد دوره‌گرد تهیه نشود، افزود: موارد اسهال ناشی از شست‌و‌شوی نادرست سبزیجات بسیار است. بنابراین توصیه می‌شود حتما قبل از سبزی خوردن در تمام ماه‌های سال سبزیجات را ضد عفونی کنیم. به هیچ عنوان به شست و شوی ساده سبزی اکتفا نشود.

این متخصص بیماری‌های عفونی با بیان اینکه از خود درمانی بیماری اسهال پرهیز شود، خاطر نشان کرد: بیمار لازم است به مراکز درمانی مراجعه کند؛ زیرا درمان افراد مبتلا به اسهال در مراحل اولیه راحت است اما در صورت تاخیر، درمان مشکل‌تر می‌شود تا حدی که منجر به مرگ بیمار می‌شود.

 

پزشکین : فست فود و انواع بیماری های گوارشی

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *