افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

غذاهای ضد پیری

دکتر حمید کوچه باغی: مصرف مواد غذایی مضر برای بدن انسان می تواند به مشکلات و بیماری های مختلفی مانند از دست دادن انرژی، پیری، افسردگی و یا حتی مرگ منجر شود. از این رو، برای حفظ سلامت، کند کردن آهنگ پیری و افزایش طول عمر در انسان نیازمند رژیم غذایی متعادل هستیم.

ایجاد نخستین چین و چروک ها روی پوست صورت موجب نگرانی و ناراحتی بسیاری می شود. افزایش سن، حقیقت و امری اجتناب ناپذیر است. در واقع، افزایش سن و پیری روندی محسوب می شود که با نابودی سلول های بدن همراه است. اما با رژیمی سالم و مصرف برخی مواد غذایی مفید می توانید قدرت و نشاط خود را حتی در سنین بالا حفظ کنید. در ادامه این مطلب به معرفی برخی از این مواد غذایی می پردازیم.

 qe

۱- توت ها
توت آبی و توت سیاه منبع بسیار خوبی از فلانوئیدها بوده که به عنوان آنتی‌اکسیدان هایی قوی شناخته می شوند. انگور فرنگی نیز منبع بسیار غنی از ویتامین C بوده و مصرف آن به جریان خون مناسب و تامین مواد معدنی و املاح مورد نیاز برای مقابله با پیری کمک می کند.

۲- سبزیجات سبز
سبزیجاتی مانند کلم بروکلی، اسفناج، کاهو و سالاد برگ ها مانند آنتی‌اکسیدان هایی فوق العاده عمل کرده و منبع خوبی از ویتامین C محسوب می شوند. از این رو، مصرف آنها برای بدن بسیار مفید است. همچنین، این سبزیجات دارای لیکوپن و بتا کاروتن بوده که به محافظت در برابر اشعه فرابنفش و در نتیجه جلوگیری از پیری کمک می کنند. نه تنها مصرف آنها برای کنترل وزن مناسب است بلکه به مبارزه با سموم نیز کمک می کنند.

۳- آووکادو
آووکادو منبع غنی از ویتامین E بوده که به جلوگیری از پیری پوست و داشتن موهایی درخشان کمک می کند. همچنین، این میوه غنی از پتاسیوم بوده که از فشار خون بالا و گرفتگی رگ ها جلوگیری می کند.

۴- هندوانه و خربزه
هندوانه به عنوان یک ماده غذایی ضد پیری شناخته می شود. هندوانه و خربزه اثر قلیایی کردن در بدن انسان دارند. آنها حاوی مواد مغذی مختلفی مانند سلنیوم، ویتامین های A، B، C و E، چربی های ضروری و روی هستند.

۵- آجیل
آجیل مانند بادام، فندق و گردو به نوعی نیروگاه های انرژی محسوب می شوند. مصرف روزانه آجیل به مقدار کافی، از عوامل موثر در مبارزه با پیری و تنبلی بدن انسان است.

۶- ماست
ماست حاوی مواد معدنی مهمی مانند پتاسیوم، کلسیم، پروتئین و ویتامین های B است. همچنین، ماست حاوی باکتری هایی است که به جذب مواد مغذی در روده ها و تثبیت سیستم ایمنی بدن کمک می کنند. ماست، ماده غذایی مفید برای پوست بوده و دارای خواص ضد قارچی است.

we

۷- ماهی آزاد
ماهی آزاد منبع غنی از پروتئین بوده و غذایی کامل برای افرادی که از خوردن سبزیجات لذت نمی برند، محسوب می شود. همچنین، ماهی آزاد غنی از اسیدهای چرب امگا-۳ بوده که در سلامت پوست موثر هستند.

۸- سیر
سیر یکی از مهم ترین موهبت های طبیعت به انسان محسوب می شود. جلوگیری از انحطاط سلول ها، رقیق کردن خون و جلوگیری از بیماری های قلبی تنها بخشی از فواید این ماده غذایی هستند. سیر همانند یک آنتی‌اکسیدان فوق العاده عمل کرده و در جلوگیری از پیری کمک می کند. کراشناسان مصرف سیر خام را توصیه می کنند.

۹- زنجبیل
مصرف زنجبیل به عمل هضم و اجابت مزاج کمک کرده و از مواد غذایی ضد پیری محسوب می شود.

۱۰- آب
آب از بهترین گزینه های موجود برای مبارزه با پیری است. مصرف آب در دفع سموم از بدن و گردش بهتر خون تاثیرگذار است. نوشیدن آب کافی برای سلامت پوست مفید بوده و مصرف هشت لیوان آب در روز توصیه شده است.

منبع: pezeshonline.ir

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *