افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

غذاهایی که لاغر می کند

با مصرف ده غذای برتری که توصیه میشود ، بافت ماهیچه‌ ای بدن بهتر خود را افزایش داده در ضمن  از ذخیره سازی چربی جلوگیری میشود .

ii

بادام
بادام از پروتئین، فیبر و چربی سالم تشکیل شده  در مطالعه‌ای  افرادی که در میان وعده خود بادام داشتند ۱۸% وزنشان را کم کردند و افرادی که میان وعده‌های کربوهیدرات مصرف کردند ۱۱% وزن کم کردند.

سیب
سیب دارای پکتین می‌باشد، فیبر محلولی باعث سیر نگه داشتن معده به مدت طولانی‌‌تری میشودو باعث کاهش وزن میشود.
علاوه بر سیب، گلابی، هلو، گریپ فروت و توتها هم حاوی پکتین هستند.

خرما یا انبه خشک شده
خرما و انبه خشک شده را میتوان در دوران کاهش وزن  بجای آب نبات استفاده کرد چون هم شیرین هستند هم منبعی از آهن و ویتامین ث  میباشد (هم ویتامین دریافت کنید هم شیرینی و مهمتر اینکه لاغر شوید )

تخم مرغ
تخم مرغ مانند یک بمب پروتئین عمل میکند وهمچنین منبع آهن و لستین میباشد  که هردو برای سلامتی عملکرد مغز لازم میباشد.  با انتخاب تخم مرغ هم به تناسب اندام می‌رسیدهم سلامت مغزتان را هم تضمین می‌کنید.  نگران کلسترول نباشید فقط  مصرف تخم مرغتان را به ۳ عدد در هفته محدود کنید.

لوبیاها
کم چرب و درسرشار از پروتئین و فیبر و آهن هستند که برای ماهیچه سازی و کاهش وزن لازم هستند.

میوه‌های یخ زده
میوه‌های یخ زده مانند آلبالو، گیلاس، موز یا انگور مغذی هستند و چون مانند دسرهای خوش خوراک هستند، می‌توانند جایگزین آنها شوند.

مرغ و ماهی بدون چربی
لوسین، آمینواسید موجود در گوشتها، ماکیان و لبنیات در ماهیچه سازی و متعادل کردن هورمون‌های موثر در اشتها نقش دارد و همچنین به سوزاندن کالری کمک می‌کند.

جودوسر
جو دوسر حاوی فیبر محلول می‌باشد که این امر باعث میشود مدت طولانی‌تری در معده باقی بماند و در نتیجه باعث کنترل قندخون و پایین آوردن چربی‌های خون به ویژه LDL کلسترول (کلسترول بد خون) می‌شود.

اسفناج و دیگر سبزیجات سبز تیره
اسفناج و دیگر سبزیجات غنی از فیبر هستند و حاوی مقدار زیادی  آب , همین خصوصیات باعث می‌شود که حجم معده را پر کنند و احساس سیری بدهند. می‌توانید اسفناج را به صورت تازه در سالادها و یا ساندویچ‌های خود استفاده کنید و یا با سیر تازه و مقداری روغن زیتون تفت کوتاهی بدهید و میل کنید

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *