افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

غذاهایی که در تابستان شما را چاق می کند

he367

این مقاله مخصوص افراد لاغر است چون می خواهیم غذاهایی را به شما معرفی کنیم که در فصل تابستان باعث چاقی می شوند پس اگر لاغر هستید و قصد چاق شدن دارید این مقاله را حتما مطالعه کنید.

اگر معجون مي‌خوريد نوعي را انتخاب کنيد که داراي گردو و پسته بيشتر بوده و چربي به کار رفته در آن کمتر باشد.اين نکته را به خاطر بسپاريد که در تابستان آب‌رساني به بدن بسيار مهم است. بنابراين نوشيدن آب را فراموش نکنيد.

بايد مراقب غذاهاي سرخ‌شده، سالاد سيب‌زميني، بستني‌ها، هات‌داگ و نوشيدني‌ها بود چون آنها مي‌توانند موجب به خطر افتادن سلامت شما و اعضاي خانواده‌تان شوند.

تابستان است , پشت خانه و بسياري از غذاهاي سرخ‌شده، سالاد سيب‌زميني، بستني‌ها، هات‌داگ و نوشيدني‌ها مواد غذايي هستند که در تابستان طرفداران بيشتري پيدا مي‌کنند.
اما اگر مراقب نباشيد اين غذاها مي‌توانند موجب به خطر افتادن سلامت شما و اعضاي خانواده‌تان شوند. اگر چه افراد در تابستان بسيار فعال‌تر هستند اما اين ميزان تحرک براي سوزاندن کالري اضافي دريافتي که آنها مصرف مي‌کنند، کافي نخواهد بود

 

 

گوشت پرچرب روي کباب‌پز
خبر بد اينکه، کباب‌پز مي‌تواند دور مچ شما را بزرگ‌تر کند. يک کباب در حدود ۱۵۰۰ کالري و ۱۲۴ گرم چربي دارد يک چيزبرگر با وزن متوسط در حدود ۷۵۰ کالري و ۴۵ گرم چربي دارد و اينها از چرب‌ترين بخش‌هاي گوشت حيوانات است و خبر خوب اينکه شما مي‌توانيد قسمت لخم گوشت مرغ و گوسفند و گوساله و بدون پوست و سينه مرغ را براي کباب کردن انتخاب کنيد بدون اينکه دچار چاقي و اضافه وزن شويد.

 

 

هات‌داگ
هات‌داگ‌ها و سوسيس‌ها از غذاهاي دوست‌داشتني خانواده‌ها مخصوصا کودکان، نوجوانان و جوانان هستند. اما ممکن است برخي از افراد زماني که به بازي مي‌پردازند از آنها استفاده کنند. اين فقط براي کالري آنها نيست شما ممکن است انواع کم‌چرب آنها را انتخاب کنيد اما هات‌داگ‌ها و سوسيس‌ها سرشار از سديم يا همان نمک هستند. يک هات‌داگ داراي ۲۸۰ کالري، ۱۵ گرم چربي و ۱۲۵۰ ميلي‌گرم سديم است در حالي که يک تکه کالباس ۳۳۰ کالري، ۲۴ گرم چربي و ۱۵۹۰ ميلي‌گرم سديم است.

 

 

سس مايونز
نصف فنجان کوچک سالاد سيب‌زميني معمولا داراي ۱۸۰ کالري و ۱۲ گرم چربي است. همان ميزان Coleslaw در حدود ۱۵۰ کالري و ۸ گرم چربي دارد. براي کاهش دريافت کالري سعي کنيد سالاد را با سس کم‌چرب تهيه کنيد يا اينکه سس مايونز را با ماست کم‌چرب مخلوط کنيد. همچنين مي‌توانيد از سرکه يا روغن زيتون براي تهيه سس استفاده کنيد. براي پيشگيري از چاقي هم مي‌توانيد در سالاد خود از فيبر و خشکبار بيشتري استفاده کنيد.

 

 

نوشيدني‌هاي شيرين
آب‌ميوه‌هاي شيرين و آيس‌پک‌ها داراي کالري زيادي هستند. تابستان به دليل گرمي هوا بسياري از ما به خوردن نوشيدني‌هاي خنک روي مي‌آوريم و بسياري از اين نوشيدني‌ها مي‌توانند ما را چاق کنند. بستني‌ها، کيک‌بستني‌ها، بستني‌هاي شکلاتي و آب‌ميوه‌ بستني از جمله خوراکي‌هايي است که داراي کالري فراواني است. براي رفع تشنگي مي‌توانيد از آب‌ميوه‌هاي صددرصد طبيعي و بستني‌هاي کم‌چرب استفاده کنيد. اگر معجون مي‌خوريد نوعي را انتخاب کنيد که داراي گردو و پسته بيشتر بوده و چربي به کار رفته در آن کمتر باشد.اين نکته را به خاطر بسپاريد که در تابستان آب‌رساني به بدن بسيار مهم است. بنابراين نوشيدن آب را فراموش نکنيد.

 

 

سالاد

سالاد مي‌تواند حتي يک شام کامل در تابستان باشد. مخصوصا گر همراه با غلات باشد. اگر روي سالاد از مواد پرکالري استفاده کنيد اين مي‌تواند خيلي سريع موجب چاقي شما شود.دسرهاي پرکالري، جوجه سرخ شده، ذرت بو داده، پنيرها موجب چاقي شما مي‌شوند به جاي آنها از مرغ کبابي، گوشت لخم کبابي و تخم‌مرغ و ميوه و سبزي و دسرهاي سبک استفاده کنيد.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *