افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

غذاهایی که باعث افزایش حملات صرع می شود

  • طب سنتی برای درمان تمامی بیماری‌ها را اصلاح سبک زندگی دانست و گفت: برای مثال خواب به موقع و منظم، یعنی از حدود ۹ و ۱۰ شب تا حدود ۶ صبح یکی از مؤثرترین روش‌ها برای تقویت سلامت بدن و مغز است.

 

سمیه احمدبگی عضو انجمن علمی طب سنتی، در تعریف بیماری صرع گفت: در این بیماری، حس و حرکت اندام‌ها بی‌نظم و مختل شده و منجر به از کار افتادن بیمار می‌شود، مشکل در این بیماری انسداد ناکامل در مغز و سیستم عصبی است. (منظور از صرع در طب سنتی همان تشنج تونیک کلونیک ژنرالیزه در طب جدید است)

وی گفت: طب سنتی، علت اصلی صرع را، مقدار مواد زائد یا غیرطبیعی در مغز یا در کل بدن مثلا در معده، طحال یا رحم و غیره می‌داند، همچنین در این طب، گزش حیوانات می‌تواند عامل ایجاد صرع باشد.

این متخصص طب سنتی گفت: فراموش نکنیم که در بسیاری از بیماری‌های طب سنتی، اخلاط زائد در اعضای مختلف ایجاد بیماری می‌کنند اما همه این افراد، بیماری صرع نمی‌گیرند پس در مصروعین نوعی ضعف قوای مغزی استعداد ابتلا را ایجاد می‌کند.

احمدبگی اضافه کرد: شاید این ضعف قوای مغزی را بتوان در طب جدید با عنوان پائین‌تر بودن آستانه تشنج در برخی افراد توجیه کرد،

همچنین یادآوری کردن این مسئله بسیار مهم است که ما از طب سنتی به عنوان طب مکمل در درمان صرع استفاده می‌کنیم و به هیچ عنوان خواهان قطع داروهای کنترل تشنج برای این بیماران نیستیم.

وی اولین قدم در طب سنتی برای درمان تمامی بیماری‌ها را اصلاح سبک زندگی دانست و گفت: برای مثال خواب به موقع و منظم، یعنی از حدود ۹ و ۱۰ شب تا حدود ۶ صبح یکی از مؤثرترین روش‌ها برای تقویت سلامت بدن و مغز است.

این عضو انجمن علمی طب سنتی، ورزش روزانه و مناسب، جویدن زیاد لقمه‌های غذا، پرهیز از نوشیدن آب و مایعات از نیم ساعت قبل از غذا، حین خوردن غذا و تا ۲ساعت بعد از غذا را از دیگر دستوراتی دانست که رعایت آن‌ها در درمان صرع سودمند و کمک کننده است.(البته در صورت نیاز به مصرف دارو، به مقداری که برای بلع خوب نیاز به آب دارید، آب بنوشید)

وی گفت: از آنجا که تمامی صرع‌ها در طب سنتی از یک نوع نیستند و بسته به نوع صرع متفاوت‌اند، در غالب مصروعین (نه همه بیماران) غذاهایی با طبع سرد مثل انواع ترشیجات، ماست و دوغ، می‌توانند احتمال بروز حملات را افزایش دهند.

احمدبگی اضافه کرد: در بسیاری از موارد بیماران می‌دانند که با خوردن یک ماده غذایی خاص دچار حمله تشنج می‌شوند اما بسیاری از بیمارانی هم که حملات هر روزه ندارند، امکان یافتن چنین موادی وجود دارد، که تشخیص آن به عهده بیمار بوده و بسیار راحت است، کافیست هربار پس از به هوش آمدن از حمله تشنج، یادداشت کنند که طی ۲۴ ساعت گذشته چه مواد خوراکی استفاده کرده‌اند و چگونه خوابیده‌اند.

این عضو انجمن علمی طب سنتی در پایان گفت: تعدادی از مصروعین که علاوه بر مشکل تشنج، مشکلات گوارشی دارند، بهتر است که به متخصصین حقیقی طب سنتی مراجعه کرده و با اصلاح وضعیت گوارش، به کنترل حملات تشنج خود کمک کنند.

 

منبع : الو دکتر

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *