افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

عوامل ایجاد تپش قلب در خانم های باردار

  • تپش قلب در بارداری اتفاقی رایج است. تپش قلب بدون هیچ دلیل ظاهری در هنگام استرس، ورزش، احساس هیجان یا اضطراب احساس می شود. معمولا خانم های باردار، در هنگام تپش قلب دچار تنگی نفس می شوند.

 

اگر یک بار تپش قلب را تجربه کرده باشید، آن را با مشکلات دیگر اشتباه نمی گیرید. در این حالت احساس می کنید قلب نمی تپد یا در داخل قفسه سینه می لرزد. این شرایط باعث ترسیدن و بند آمدن نفس می شود. اگر چه برخی تپش قلب ها طبیعی هستند، به خصوص در بارداری، برخی دیگر ترسناک و نگران کننده هستند. خانم های باردار تپش قلب را بیشتر تجربه می کنند.

چه چیزی باعث تپش قلب در بارداری می شود؟

تپش قلب در بارداری اتفاقی رایج است. تپش قلب بدون هیچ دلیل ظاهری در هنگام استرس، ورزش، احساس هیجان یا اضطراب احساس می شود. معمولا خانم های باردار، در هنگام تپش قلب دچار تنگی نفس می شوند.

افزایش مقدار خون

بدن یک خانم باردار حدود ۵۰% بیشتر از افراد غیر باردار خون دارد. این حجم خون برای بر آورده کردن نیازهای مادر و جنین می باشد. با این حال، این حجم خون توسط همان قلبی پمپاژ می شود که در حالت عادی در حال پمپاژ خون به اطراف بدن مادر می باشد. بنابراین قلب باید بیشتر از قبل کار کند. تپش قلب در بارداری نتیجه این مسئله می باشد.

پروژسترون

هورمون پروژسترون در بدن خانم باردار غلیظ تر است. این هورمون مسئول تغییرات مختلف جنسی و عاطفی است. یکی از اثرات افزایش مقدار پروژسترون، تپش قلب است. این هورمون باعث چرخش خون در بدن و رسیدن آن به رحم می شود. از آن جایی که سرعت ضربان قلب بیشتر از حالت عادی است، احتمال خطا نیز افزایش می یابد. به همین دلیل موجب تپش قلب در بارداری می شود.

محصولات کافئین دار

گاهی اوقات تپش قلب به دلیل مصرف بیش از حد کافئین می باشد. کافئین ماده ای رایج در شکلات، شیرینی، کیک های شکلاتی و نوشابه های گازدار می باشد. اگرمصرف کافئین عامل اصلی تپش قلب باشد می توان با کاهش مصرف آن، اثر آن را از بین برد.

واکنش های احساسی

تپش قلب می تواند به وسیله هر فردی احساس شود. برخی تپش قلب ها نتیجه اضطراب، استرس، شوک، عصبی بودن، ترس و یا فعالیت فیزیکی زیاد می باشد. اگر تپش قلب شما ناشی از استرس است، از محیط ها و عواملی که باعث استرس می شوند دوری کنید. نفس عمیق و استراحت نیز به بهبود شما کمک می کند. همچنین یوگا و ماساژ در دوران بارداری مفید است.

چه زمانی باید نگران تپش قلب در بارداری باشم؟

در برخی موارد، تپش قلب نشانه تیروئید فعال است که پرکاری تیروئید نامیده می شود. پرکاری تیروئید تهدیدی بر سلامت جنینی می باشد. بنابراین تشخیص سریع و درمان به موقع آن بسیار مهم است.
تپش قلب همراه با تنگی نفس نشانه بی نظمی قلب و ضربان قلب نامنظم می باشد. اگر در طول شب دچار مشکلاتی مانند مشکلات تنفسی، غش و سرگیجه همراه با ضربان قلب نامنظم شدید به پزشک مراجعه کنید.
در بیشتر موارد، تپش قلب یک مشکل قلبی است. اگر نگران هستید با پزشک خود تماس بگیرید. پزشک آزمایشاتی انجام می دهد و احتمالات را بررسی می کند. به عنوان مثال بک روز کامل ضربان قلب را ضبط می کند و سرعت آن را بررسی می کند. اگر تپش قلب بر می گردد و قطع نمی شود یا همراه با درد قفسه سینه، عرق کردن، حالت تهوع و غش است حتما به پزشک مراجعه کنید.

چطور در طول بارداری با تپش قلب کنار بیاییم؟

درمان تپش قلب به عامل ایجاد کننده آن بستگی دارد. به طور کلی تپش قلب در بارداری خطرناک نیست و بدون درمان از بین می رود. اگر تپش قلب شما ناشی از هیچ یک از مشکلات پزشکی نیست، پزشک به شما توصیه می کند از عواملی که باعث تپش قلب می شود دوری کنید. روش های زیر را امتحان کنید:

  • استرس و نگرانی را با ورزش های آرامش دهنده، یوگا و بیوفیدبک و … کاهش دهید.
  • نوشیدنی ها و غذاهای حاوی نیکوتین و مواد مخدر یا الکل مصرف نکنید.
  • قرص هایی که باعث تحریک تپش قلب می شود مصرف نکنید. این قرص ها شامل قرص های سرفه و سرماخوردگی و برخی مکمل های گیاهی می باشند.

 

منبع : اوما

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *