افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

عوامل اصلی سکته قلبی و بی خوابی

عوامل اصلی سکته قلبی و بی خوابی

  • یک مطالعه پزشکی نشان داده است ۲۷ درصد بین بی‌خوابی و سکته‌های قلبی ارتباط تنگاتنگ وجود دارد که علاوه بر آن زنان بیشتر از مردان در خطر ابتلا قرار دارند. هر آنچه که باعث می‌شود تا به یک خواب دلچسب فرو روید را انجام دهید.

 

اگر برای خوابیدن مشکل دارید و مدام از این پهلو به آن پهلو غلت می‌زنید در معرض حمله قلبی قرار دارید، در واقع این پهلو و آن پهلو شدن در هنگام خواب ریسک حمله قلبی را افزایش می‌دهد. کسانی که از همان ابتدای خوابیدن با مشکل مواجه هستند و احساس ناراحتی می‌کنند حتی بیشتر در معرض حمله قلبی و سکته مغزی قرار دارند.
یک مطالعه پزشکی نشان داده است ۲۷ درصد بین بی‌خوابی و سکته‌های قلبی ارتباط تنگاتنگ وجود دارد که علاوه بر آن زنان بیشتر از مردان در خطر ابتلا قرار دارند.
هر آنچه که باعث می‌شود تا به یک خواب دلچسب فرو روید را انجام دهید، چرا که به گفته دانشمندان استرس‌های شبانه و شب بیداری‌ها خطر ابتلا به انواع بیماری‌ها بخصوص عارضه‌های قلبی را افزایش می‌دهد.
محققان بر این باورند زنان به علت برخی از هورمون‌ها بیشتر از مردان دچار بی‌خوابی و در نتیجه بیماری‌های قلبی می‌شوند و مسلما افرادی که خواب خوبی دارند سالم تر و پر انرژی تر از دیگران هستند.
علاوه بر آن پزشکان چینی معتقدند فشارخون و تغییر در متابولیسم بدن جزء دیگر عوامل خطر سکته‌های قلبی محسوب می شوند.
چگونه خواب آرامش بخشی را تجربه کنیم؟
قبل از رفتن به رختخواب یک دوش آب گرم همراه با نمک حمام و جوش شیرین به شما کمک می‌کند تا مواد سمی از بدنتان خارج شود و خوابی سبک و شیرین را تجربه کنید.
از خوردن غذاهای سنگین قبل از خواب به شدت بپرهیزید چرا که در غیر این صورت انرژی زیادی که از مصرف غذای سنگین در بدنتان تولید شده است شما را مدت‌ها بیدار نگه می‌دارد.
گوش دادن به موسیقی‌های آرامش‌بخش، یوگا و مدتیشن از عوامل دیگری است که به داشتن خوابی دلچسب کمک می‌کند.
هر روز سر موقع مشخصی از خواب بیدار شوید، حتی در تعطیلات و آخر هفته‌ها، همان لحظه ای که چشمانتان را باز می‌کنید بیدار شوید، هرگز در رختخواب دراز نکشید و به اینکه چطور بلند شوید فکر نکنید.
منبع : عصر خبر

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *