افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

عوارض یبوست دوران بارداری بر مادر و جنین

download (2)

بروز یبوست در دوران بارداری یکی از شایع ترین مشکلات گوارشی است و همانطور که می دانید یبوست خطرها و عوارض زیادی دارد و حالا در دوران بارداری چند برابر می شود در این جا به عوارض یبوست دوران بارداری بر مادر و جنین و درمان آن می پردازیم .

یکی از مشکلات زنان باردار یبوست است که مصرف آش‌ و سوپ‌های ساده می‌تواند در رفع یبوست مفید واقع شود.

سید جواد علوی اظهار داشت: مصرف انجیر خیسانده در آب و آلوی خیس خورده برای رفع یبوست زنان باردار بسیار مفید است، همچنین یادمان باشد یک زن باردار هرگز نباید یبوست داشته باشد چرا که یبوست عاملی است که موجب می‌شود به جنین غذای خوب نرسد و ضعف جنین را به همراه دارد.
این کارشناس طب سنتی افزود: استفاده از مویز, گلابی شیرین, “به” و سیب شیرین برای زنان باردار بهترین مواد غذایی است. همچنین مصرف انار در دوران بارداری موجب غضروف سازی بهتر در جنین می‌شود و به استحکام استخوان‌ها کمک می‌کند.

حرکت زن باردار موجب رسیدن غذای مناسب به جنین می‌شود
علوی ادامه داد: ورزش بسیار آرام مانند پیاده روی کوتاه برای زنان باردار مفید است و باید دانست که حرکت و فعالیت مناسبی که زنان باردار را خسته و اذیت نمی‌کند, بسیار مفید است چرا که حرکت زن باردار موجب رسیدن غذای مناسب به جنین می‌شود.
وی بیان داشت: مادرانی که در دوران بارداری حرکت و فعالیت مناسبی دارند نوزادشان پس از تولد باهوش‌تر و قوی‌تر است. زنان باردار سعی کنند غذای خود را کم حجم و با کیفیت مصرف کنند چرا که معده زن باردار ضعیف‌تر است و توانایی هضم غذای زیاد را ندارد.

پیاده روی آرام موجب افزایش اشتهای زنان باردار می‌شود
این کارشناس طب سنتی گفت: زنان باردار غذاهای چرب و بسیار شیرین را از برنامه غذایی خود حذف کنند. پیاده روی آرام موجب افزایش اشتهای زنان باردار می‌شود.

علوی عنوان کرد: زنان باردار از مصرف غذاها و داروهایی که باز کننده خون قاعدگی است, پرهیز کنند. نخود, زیتون تلخ, لوبیا و کنجد باز کننده خون قاعدگی است.
وی خاطرنشان کرد: موادغذایی قابض و خوشبوکننده مانند “به” تنوری و ماساژ دست‌ها و پاها و نگاه داشتن دانه خشک انار در دهان به تقویت معده زنان باردار کمک می‌کند.

پزشکین : عوارض یبوست دوران بارداری بر مادر و جنین

 

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *