افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

عوارض پا برهنه حمام رفتن

عوارض پا برهنه حمام رفتن

استخر

متخصصان پوست یک هشدار درباره بیماری های پوستی پا داده اند و بیان کرده اند که حمام بدون دمپایی باعث بروز برخی بیماری ها پوستی می شود همراه ما باشید با  عوارض پا برهنه حمام رفتن .

این موقعیت را در نظر بگیرید: تمرینات ورزشی‌تان را در باشگاه یا استخر انجام داده‌اید و برای اینکه به شلوغی و صف حمام برنخورید می‌دوید سمت حمام تا دوش بگیرید، غافل از آنکه دمپایی پایتان نیست. حالا سعی می‌کنید قدم‌های نرم و کوتاهی روی نوک پا بردارید و تا در این فضای بسته که کف آن سرد و کثیف است پایتان به مو و یا آبِ عرق دیگران نخورد.
نگرانی شما بابت چیست؟ قارچ‌، زگیل و … واقعا چه کسی می‌داند که چه چیزهایی می‌تواند در فضای همیشه مرطوب باشگاه و استخر، منجر به بروز چرک و عفونت شود؟
بدترین اتفاقی که ممکن است رخ دهد: احتمالا آن روز، یکی از بدشانس‌ترین آدم‌های روی زمین هستید، اما چیزی که واقعا دوست ندارید رخ دهد این است که در آن فضای سربسته، جایی از پایتان دچار خراش شود: مثلا پایتان به گوشه‌ی تیز لبه‌ی حمام گرفته یا آن را روی یک تکه ناخن می‌گذارید. این ناخن سرشار از باکتری است، بنابراین دچار عفونت عمیقی می‌شوید که برای درمان باید به بیمارستان مراجعه کنید.
احتمالا چه اتفاقی رخ می‌دهد: شما احتمالا دچار عفونت قارچی یا زگیل پا می‌شوید. اغلب قارچ‌ها در محیط‌های مرطوب زندگی می‌کنند. و قادرند روی پوست شما بنشینند و اگر تاول یا بریدگی روی پوستتان نباشد می‌توانند به تدریج حضورشان را نشان دهند. در برخی مواقع اگر کفشتان خیلی عرق کرده باشد هم ممکن است این مشکل رخ دهد. البته می‌توان با استفاده از راهکارهایی مانند چند هفته مالیدن کرم برای مبارزه با عفونت قارچی و استفاده از لیزر یا جراحی برای بردشان زگیل‌ها به سادگی این دو بیماری را درمان کرد.

پزشکین : عوارض پا برهنه حمام رفتن

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *