افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

عوارض و خطرات زایمان در آب

عوارض و خطرات زایمان در آب

Edmonton Birth Photographer

دانستنی هایی درباره زایمان و این که امروزه به انواع مختلف انجام می شود در این جا می خواهیم درباره عوارض و خطرات زایمان در آب را در اختیاری شما بگذاریم تا شما را در انتخاب نوع زایمان آگاه کنیم .

زایمان در آب، که طی آن نوزاد داخل استخری از آب می‌افتد تنها برای نوزاد خطرناک نیست. این روش برای مدتی در اروپا، استرالیا و نیوزلند مورد استفاده قرار گرفته است. با این حال، نگرانی‌هایی مبنی بر امنیت این روش همچنان وجود دارد.
به نظر می‌رسد که افتادن نوزاد در آب حین زایمان مزیت‌های زیادی داشته باشد، از جمله نیاز کمتر برای استفاده از داروهای مسکن کاهش درد و از طرفی کم شدن میزان آسیب‌های واژنی، چرا که میاندوراه زن در آب خاصیت ارتجاعی بیشتری پیدا می‌کند.
در واقع گفته می‌شود که آب می‌تواند باعث کاهش هورمون استرس شده و میزان فشار خون و تنش را در مادر کم کند. برای بچه‌هایی که از داخل کیسه‌ی آمنیوتیک به داخل آب گرم می‌آیند، این روش زایمان می‌تواند فشار و مشکلات جنینی کمتری هم به همراه داشته باشد.
یکی از نگرانی‌ها درباره‌ی آن، خطر غرق شدن است. وقتی نوزادان به دنیا می‌آیند نوعی واکنش غوطه ور شدن در آب از خود نشان می‌دهند که ممکن است باعث شود زیر آب خفه شوند.
از طرفی این خطر هم وجود دارد که آب، وارد جریان خون مادر شده و منجر به رگ بستگی آبی شود. و البته ترس از تماس بیشتر با عفونت هم مطرح است. محققان در این زمینه ۱۷۰۰۰ زنی را که در فاصله‌ی سال های ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۹ زایمان کردند مورد بررسی قرار دادند. اکثریت آنها تحت نظارت ماماهای مجرب و متخصص بودند. از بین ۱۷۰۰۰ مورد، بیش از ۶۵۰۰ زایمان در آب انجام شد و این زایمان‌ها همگی توسط متخصص ماما صورت گرفت و در مکان مشخص برای زایمان در بیمارستان یا در خانه انجام شد. اطلاعات ثبت شده برای نوزادانی که در آب به دنیا آمدند کمتر از سایر نوزادان در روش‌های دیگر نبود. از طرفی، مادرانی که در آب زایمان انجام دادند نسبت به مادرانی که در این شرایط زایمان نکردند، ۱۱ درصد خطر پارگی بخش میاندوراهی در آنها بالاتر بود.

پزشکین : عوارض و خطرات زایمان در آب

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *