افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

عوارض مکمل های ویتامین D بر سالمندان

عوارض مکمل های ویتامین D بر سالمندان

d-vitamin

 

پژوهشگران مکمل های ویتامین D را روی سالمندان آزمایش کرده اند و در این جا بیان کرده اند عوارض مکمل های ویتامین D بر سالمندان و این که این مکمل ها باعث آسیب رساندن به آنها می شود .

مصرف مکمل های ویتامین D با دوز بالا نه تنها باعث بهبود عملکرد پاهای افراد مسن نمی شود بلکه خطر سقوط و افتادن را در بین آنها افزایش می دهد.

 آسیب وارده به پاها علت اصلی سقوط، آسیب و صدمه به آناتومی بدن است. مصرف مکمل های ویتامین D به عنوان راهکار پیشگیرانه به تاخیر انداختن این نقص عملکردی پیشنهاد می شود. با این حال داده های نهایی در این زمینه کم است.

در مطالعه تیم تحقیق محققان دانشگاه زوریخ سوئیس، آزمایشات بالینی ۲۰۰ مرد و زن ۷۰ سال به بالا مورد مطالعه قرار گرفت. این افراد مسن حداقل یک بار تجربه افتادن به همراه صدمه کم را تجربه کرده بودند.

آنها در پی این مطالعه به این نتیجه دست یافتند که میزان ایده آل مصرف ویتامین D برای افراد مسن ۲۱ تا ۳۰ ng/ml است و نیاز به مصرف بیشتر مکمل ندارند.

به گفته این محققان، اگرچه کمبود ویتامین D با عملکرد ضعیف فیزیکی مرتبط است، اما مصرف بیش از اندازه آن با دوز بالا هم موجب کاهش احتمال افتادن و نقص عملکردی نمی شود.

 

پزشکین : عوارض مکمل های ویتامین D بر سالمندان

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *