افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

عوارض مصرف آیس کافی نوشیدنی یخ با قهوه

عوارض مصرف آیس کافی نوشیدنی یخ با قهوه

download (1)

 

دانستنی هایی که محققان علم تغذیه درباره یک نوشیدنی که بیشتر در کافی شاپ ها مصرف می شود را بیان می کنیم همراه ما باشید با عوارض مصرف آیس کافی نوشیدنی یخ با قهوه .

اخیرا نوشیدن آیس کافی (یخ و قهوه) میان افراد به خصوص نوجوانان و کودکان بسیار محبوب شده است و به نوشیدنی مورد علاقه آن‌ها تبدیل شده است. در حالی که بیشتر افراد از خطرهای مصرف این نوشیدنی بی‌خبر هستند و نمی‌دانند که با نوشیدن آن چه ماده‌ای را وارد بدن خود می‌کنند.
بنابر تحقیقی که در مجله «فرزندسالاری» منتشر شد، حدود ۷۳ درصد از نوجوانان و کودکان مقادیر زیادی از کافئین را به طور ناخودآگاه از طریق مصرف نوشابه، چای، قهوه و اخیرا نوشیدنی آیس کافی وارد بدن خود می‌کنند. علاوه بر این، تحقیقات نشان می‌هد کودکانی که در سنین جوانی این نوشیدنی‌ها را مصرف می‌کنند دچار مشکلاتی در خواب و از آن مهم‌تر توقف رشد و توسعه مغز می‌شوند.
متاسفانه اخیرا نوجوانان و کودکان بسیاری به علل مختلف برای شب‌زنده‌داری نوشیدنی‌های حاوی کافئین را مصرف می‌کنند و نمی‌دانند که از این طریق چه آسیبی را به رشد و توسعه مغز خود می‌رسانند. در زمان استراحت به خصوص خواب شبانه بدن و مغز به استراحت نیاز دارد و با مصرف کافئین خواب به تعویق میفتد و آسیب‌هایی به آن وارد می‌شود. بیشتر اوقات افراد درس خواندن را دلیلی برای شب‌زنده‌داری خود اعلام می کنند که در واقع بهانه خوبیبرای آسیب به بدن و مغز نیست.
پزشکین : عوارض مصرف آیس کافی نوشیدنی یخ با قهوه

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *