افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

عوارض عفونت حاد کلیه در کودکان تا اثرات زغال اخته بر آن

  • عفونت حاد کلیه در بالغین معمولا به خوبی به درمان پاسخ می‌دهد و آسیب پایدار بر جای نمی‌گذارد، ولی در کودکان (خصوصا زیر ۲ سال) به علت عدم تکامل رشد کلیه، عفونت کلیه می‌تواند آسیب شدید ایجاد کرده و به ‌طور دائم عملکرد کلیه را مختل کند.

جراح کلیه و مجاری ادراری با اشاره به اینکه عفونت کلیه در کودکان به علت عدم تکامل رشد کلیه، می‌تواند آسیب شدید ایجاد کرده و به ‌طور دائم عملکرد کلیه را مختل کند، گفت: عفونت کلیه با تجویز آنتی‌ بیوتیک در مدت دو هفته مداوا می‌شود.

سیمین وحیدی ، با بیان اینکه درمان عفونت کلیه، یک تا دو هفته با تجویز آنتی‌ بیوتیک صورت می‌‌گیرد، گفت: برای درمان این بیماری باید تست‌های حساسیت میکروب به آنتی‌ بیوتیک انجام شود تا داروی مناسب تجویز شود.

وی اضافه کرد: دوره درمان ۱۰-۱۴ روز ادامه دارد که با توجه به حال عمومی و وضعیت بیماری، پزشک تصمیم می‌گیرد که بیمار در منزل درمان شود یا بستری شود. در صورتی که بیمار بدحال باشد حتما باید در بیمارستان بستری شود تا آنتی‌ بیوتیک تزریقی دریافت کند. در صورتی‌ که بیمار آنتی بیوتیک تزریقی بگیرد، معمولا بعد از ۳-۵ روز آنتی ‌بیوتیک خوراکی تجویز می‌شود و تا ۱۴ روز ادامه پیدا می‌‌کند.

این جراح کلیه و مجاری ادراری با اشاره به اینکه اگر کشت خون بیمار مثبت باشد، دوره درمان طولانی‌‌تر است گفت: در صورتی ‌که آنتی ‌بیوتیک مناسبی تجویز شده باشد، علائم‌ و تب‌ بیمار پس‌ از ۴۸ ساعت‌ درمان‌ آنتی ‌بیوتیکی از بین می‌رود (هر چند باید درمان تا انتها ادامه یابد)‌، در غیر این صورت شاید تغییر آنتی‌ بیوتیک‌ تجویزی‌ لازم‌ باشد. گاهی نیز برای کاهش درد یا تب از مسکن استفاده می‌شود.

وحیدی یادآور شد: به بیماران توصیه می‌شود تا برطرف‌ شدن‌ تب‌ و ناخوشی‌ در بستر استراحت‌ کنند و مایعات به اندازه کافی بنوشند (روزانه‌ حداقل‌ ۲ لیتر). گاهی توصیه می‌‌شود جهت‌ اسیدی‌ شدن‌ ادرار از آب‌ میوه های ترش‌ یا زغال‌اخته‌ و ویتامین C استفاده‌ کنند.

این جراح کلیه و مجاری ادراری تاکید کرد: پس از درمان عفونت، لازم ‌است اگر مشکل زمینه ‌ای مانند انسداد مسیر ادراری، سنگ کلیه یا اختلال دستگاه ادراری وجود دارد این عوامل برطرف شوند.

وحیدی در پایان گفت: عفونت حاد کلیه در بالغین معمولا به خوبی به درمان پاسخ می‌دهد و آسیب پایدار بر جای نمی‌گذارد، ولی در کودکان (خصوصا زیر ۲ سال) به علت عدم تکامل رشد کلیه، عفونت کلیه می‌تواند آسیب شدید ایجاد کرده و به ‌طور دائم عملکرد کلیه را مختل کند.

 

منبع : سلامت نیوز

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *