افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

عوارض سیگار و دخانیات بر معده

cV1442741895

قابل توجه افرادی که دخانیات مصرف می کنند حتما این پست پزشکی مطلب عوارض سیگار و دخانیات بر معده را بخوانند ، با توضیحات کامل در ادامه مطلب .

دکتر رضا سالاری با اشاره به عوارض مصرف دخانیات، بیان کرد: استعمال دخانیات مقاومت معده را در برابر باکتری‎ها پایین می‌آورد، همچنین باعث تضعیف معده در خنثی‎سازی اسید معده، مقاومت در برابر آن بعد از غذا خوردن و بر جای ماندن باقیمانده اسید در معده و در نتیجه تخریب دیواره آن می‌شود.
وی اضافه کرد: زخم معده افراد سیگاری به سختی درمان می‌شود و احتمال بهبودی آن تا زمانی‎ که فرد سیگاری است، اکثرا اندک است.
سالاری با اشاره به عوارض بینایی دخانیات، اظهار کرد: سیگار باعث استحاله یا تخریب لکه زرد شده که یکی از مهم‌ترین بیماری‌های چشم است و پزشکان به آن دژنراسیون ماکولا می‌گویند.
دانشمندان در تحقیقاتی جدید اظهار داشته‎اند سیگاری‎ها چهار برابر بیشتر از کسانی‎ که سیگار نمی‎کشند در معرض نابینایی حاصل از تخریب لکه زرد چشم قرار دارند. همچنین تحقیقات جدید نشان می‎دهد بیش از ۲۵ درصد تخریب لکه زرد و اختلالات بینایی به علت کشیدن سیگار در زمان حال یا گذشته است و درمان موثری برای آن وجود ندارد.
مدیر گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی لرستان ادامه داد: حنجره ارگان تولید صدا در انسان است، علاوه بر آن حنجره در تنفس و بلع نیز نقش دارد. سرطان حنجره از شایع‎ترین سرطان‎های سر و گردن بوده و سالانه تعداد زیادی از افراد در سراسر دنیا به این بیماری مبتلا می‎شوند.
سنین پس از ٣٥ سال معمول‌ترین اوقات برای بروز این سرطان است. خطر ابتلای مردان به این بیماری در حال حاضر تقریبا چهار برابر زنان است. مصرف سیگار از اصلی‎ترین علل این بیماری است؛ به‎ طوری‎ که اغلب مبتلایان سابقه مصرف دخانیات دارند.
پزشکین : عوارض سیگار و دخانیات بر معده

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *