افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

عوارض زاناکس در درمان افسردگی

  • محققان از شرکت کننده ها خواستند که به مدت ده دقیقه نارنج ژاپنی بو بکشند. آن‌ها مشاهده کردند که کاهش چشمگیری در اختلالات افسردگی، فشارهای روحی، اضطراب، استرس، خستگی و عصبانیت شرکت کننده ها ایجاد شد.

 

روش های زیادی برای درمان افسردگی وجود دارد. افسردگی از جمله اختلالات روانی است که در اثر تنش های محیطی و محرک های بیرونی از جمله اتفاقات ناگوار به وجود می آید. ازجمله روش های درمانی برای افسردگی تجویز دارو های شیمیایی است که از این قبیل دارو ها می توان به زاناکس اشاره کرد

آلپرازولام یا زاناکس روی هورمون های مغز که از حالت تعادل خارج شده و باعث ایجاد استرس و اضطراب شده اند تأثیر می گذارد. اما در عین حال عوارض زیادی بخصوص برای خانم‌های باردار در پی دارد. خوشبختانه نتایج بررسی های علمی از تأثیر لیموترش برای کاهش استرس و اضطراب حکایت دارند. اگر با بوییدن لیموترش احساس بهتری می کنید به این دلیل است که این ماده غذایی خواص آرام‌بخشی دارد.

چرا لیموترش بهتر از زاناکس است؟

لیموترش حاوی ویتامین C است و باعث تقویت دستگاه ایمنی بدن، سفیدی دندان‌ها، بهبود گوارش، سم زدایی بدن و غیره می شود.

نتایج یک مطالعه جدید که Journal of Alternative and Complementary Medicine آن را به چاپ رسانده است نشان می دهد لیموترش همچنین باعث کاهش استرس می شود. محققان بر این عقیده هستند که این مرکبات چه به صورت میوه تازه یا حتی به صورت شمع های معطر باعث کاهش اضطراب و استرس می شود که روشی ۱۰۰۰ درصد طبیعی برای حفظ آرامش و خوش خلقی می شود.

لیموترش یک ضداسترس قوی است

مرکبات چه به صورت میوه تازه یا حتی به صورت شمع های معطر باعث کاهش اضطراب و استرس می شود که روشی ۱۰۰ درصد طبیعی برای حفظ آرامش و خوش خلقی می شود

محققان از شرکت کننده ها خواستند که به مدت ده دقیقه نارنج ژاپنی بو بکشند. آن‌ها مشاهده کردند که کاهش چشمگیری در اختلالات افسردگی، فشارهای روحی، اضطراب، استرس، خستگی و عصبانیت شرکت کننده ها ایجاد شد. بنابراین توصیه می شود هر بار که احساس افسردگی، استرس و اضطراب بر شما غلبه کرد به جای مصرف زاناکس به سراغ این مرکبات بروید. کمی گریپ فروت بخورید، آب لیموترش بنوشید، این مرکبات معطر را بو کنید و یا اینکه عصاره های روغنی آن‌ها را در فضای خانه پخش کنید. به این روش‌ها بدون قرار گرفتن در معرض عوارض زاناکس می توانید استرس و افسردگی تان را کاهش دهید.

البته این فقط برای افرادی که خودسرانه و هرازگاهی دارو مصرف می کنند، مفید است وگرنه ما هیچ توصیه ای برای جایگزین کردن مواد غذایی با داروهایی که پزشک معالجتان برای شما تجویز کرده است، نداریم و اگر هم قرار است این اتفاق بیفتد باید فرد کاملاً تحت نظر باشد.

 

منبع : دکتر سلام

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *