افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

عوارض بعد از عمل جراحی لاغری موضعی

lipo

  • ساکشن قدیمی است که در حال حاضر کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. عملکرد آن به این صورت است که میله را وارد بدن می‌کنند و چربی‌ها را تکه‌تکه می‌کنند و بعد به وسیله ساکشن از بدن خارج می‌شوند.

برای لاغری و کاهش وزن از انواع روش های چربی سوزی و لاغری موضعی کمک میگیرند برخی از آن ها  روش های تهاجمی نام دارند لیپوساکشن و لیزر لیپولیز از این روش ها به شمار می رود .

امروزه به‌دلیل درد، افتادگی پوست و سایر عوارض بعد از عمل، دیگر برای لاغری کمتر کسی را تحت‌ عمل لیپوساکشن قرار می‌دهند

: به نظر شما آیا روش‌های تهاجمی لاغری عوارض دارند؟

دستگاه‌‌های کمک لاغری موضعی ۲ گروه هستند؛ یکی دستگاه‌‌هایی که از طریق ماساژ و مالش روی پوست باعث لاغری می‌شوند به‌گونه‌ای که وسیله‌ای وارد بدن نمی‌شود و تهاجمی نیز نیست مانند کرایو لیپولیز. روش بعدی روش‌های تهاجمی –جراحی هستند که به وسیله پراپ یا میله وارد بدن می‌شوند و چربی‌ها را لیز می‌کنند و بعد از بدن خارج می‌شوند.

روش‌های تهاجمی ۳ نوع هستند؛اولین روش، ساکشن قدیمی است که در حال حاضر کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. عملکرد آن به این صورت است که میله را وارد بدن می‌کنند و چربی‌ها را تکه‌تکه می‌کنند و بعد به وسیله ساکشن از بدن خارج می‌شوند. این روش ساکشن باعث می‌شد بیمار بعد از عمل درد داشته باشد و پوستش بسیار شل می‌شد. علاوه بر عوارض ذکرشده، این روش حتما باید در اتاق عمل انجام شود و فرد بیماری خاصی نداشته باشد. باید یادآور شوم این روش به‌دلیل عوارضی که برای بیمار داشت، کم‌کم در حال حذف شدن است.

روش بعدی تهاجمی، لیزر لیپولیز نام دارد.این روش به این صورت است که به کمک کانالی که وارد بدن می‌شود، لیزر را به بافت چربی می‌زنند و چربی را لیز می‌کنند و دیواره سلول چربی می‌شکند و چربی به صورت مایع می‌شود و بعد از طریق ساکشن از بدن خارج خواهدشد. مشکل این روش این است که سلول‌های چربی شکلشان را از دست می‌دهند و قابل تزریق به نقاط دیگر بدن نیستند. همچنین درد و افتادگی پوست باعث می‌شود فرد بستری شود.

آخرین روش تهاجمی لاغری که عوارضش از ۲ روش گفته‌شده کمتر است، روش لیپوماتیک است که با امواج صوتی، بافت چربی لیز و از هم جدا می‌شوند.در این روش دیواره سلول تخریب نمی‌شود و سلول را می‌توان جدا و به نقاط دیگر بدن تزریق کرد. علاوه بر این، روش ساکشن درد ندارد و بیمار را می‌توان سریع مرخص کرد. شلی پوست را نیز می‌توان با عمل جراحی درمان و ترمیم کرد، اما باید بدانیم عوارض روش‌های غیرتهاجمی کمتر از روش‌های تهاجمی است زیرا در روش‌های تهاجمی تیغ یا امواج و یا لیزر وارد بدن می‌شود و دخالت در ارگان‌های بدن عوارض زیادی دارد.

: ۷۰درصد افرادی که ساکشن می‌کنند، از عمل خود ناراضی هستند!

وقتی ساکشن انجام می‌شود، فقط چربی از بدن خارج نمی‌شود و همراه آن خون و آب میان‌بافتی نیز از بدن خارج می‌شود. این حالت می‌تواند باعث کم‌خونی و کم‌آبی بدن شود و ترشح آدرنالین در بدن بالا می‌رود و ممکن است بیمار دچار شوک شود. البته حمله و ایست قلبی نیز می‌تواند در این صورت به وجود بیاید زیرا بسیاری از بیماران قلبی و کبدی از بیماری خود مطلع نیستند و چکاپ هم نرفته‌اند و حین عمل ممکن است دچار نارسایی کبدی و کلیوی شوند. از سوی دیگر، روش‌های تهاجمی باعث شلی زیاد پوست می‌شود به طوری که فرد تصویر خوبی از خود را نمی‌بیند و دوباره مجبور می‌شود عمل جراحی کند. نکته مهم‌تر اینکه اگر رژیم نگیرند، دوباره چاق می‌شوند و عمل جراحی‌شان بی‌فایده خواهد بود، بنابراین توصیه می‌شود افرادی که قصد لاغر شدن دارند اصلا سراغ روش‌های تهاجمی نروند زیرا طبق نظرسنجی انجام‌شده ۱۰ تا ۷۰ درصد افرادی که عمل‌های جراحی لاغری موفقیت‌آمیز انجام دادند، از عمل خود ناراضی بودند و از هر ۲۰۰ نفر، ۴ تا ۵ نفر نیز فوت می‌شوند.

: ساکشن برای چه افرادی توصیه می‌شود؟

روش‌های تهاجمی لاغری برای افرادی مناسب است که وزنشان خیلی بالاست و باید مقداری از چربی‌های بدنشان خارج شود و بعد رژیم لاغری بگیرند. در حقیقت این روش‌ها، روش‌های تجاری لاغری هستند و در پزشکی اصلا این روش‌ها برای لاغری توصیه نشده است. نکته مهم‌تر اینکه روش‌های جراحی لاغری حتما باید در بیمارستان انجام شود. از آنجا که محیط مطب استریل نیست، برای عمل جراحی مناسب نخواهد بود و باعث عفونت می‌شود و عفونت به راحتی می‌تواند باعث مرگ شود.

: ساکشن می‌تواند باعث سرطان شود؟

علم جدیدی در دنیا ایجاد شده به نام بهداشت فرکانس. این علم تاکید دارد که امواج مودم، تلفن‌‌همراه و… برای بدن عارضه دارند. از سوی دیگر، سرطان نیز در تمام دنیا رو به افزایش است که یکی از علل آن روش‌های جدید درمان و امواج متفرقه‌ای است که به بدن ما برخورد می‌کند. به بیان دیگر، روش‌های تهاجمی لاغری، بدن را دستکاری و در سیستم بدن اختلال ایجاد می‌کنند و ممکن است جهش ژنی اتفاق بیفتد و سلول‌های نا‌متعارف در بدن رشد کند که باعث سرطان شود، بنابراین بدن در برابر دستکاری غیرطبیعی ممکن است واکنشی غیرطبیعی نشان دهد و سلول‌های غیرطبیعی ایجاد کند که باعث سرطان می‌شود.

هیچ پزشکی حق انجام عمل لیپوساکشن در مطب ندارد

عمل‌های جراحی لاغری به هیچ عنوان نباید در مطب انجام شود و اگر پزشکی عمل را در مطبش انجام دهد، تخلف است و تحت‌پیگرد قانونی قرار می‌گیرد. در این پرونده علاوه بر این تخلف، مشکل دیگر این بوده که متخصص بیهوشی حین عمل حضور نداشته و تکنیسینی بوده که سابقه تخلف قبلی داشته است. نکته مهم دیگر اینکه عمل ساکشن حتما در مراکز مجهز یعنی بیمارستان و دی‌ کلینیک باید انجام شود و درمانگاه و کلینیک‌های خصوصی به هیچ عنوان اجازه عمل. چون گاهی مردم تصور می‌کنند اگر عمل در کلینیک انجام شود مانعی ندارد، در حالی که تنها کلینیک‌هایی که مجوز دی کلینیک را دارند یعنی دارای اتاق عمل و متخصص بیهوشی و تجهیزات مناسب و کافی هستند و به اصطلاح مراکز جراحی محدود، می‌توانند عمل ساکشن را انجام دهند. در غیر این صورت فقط باید در بیمارستان این عمل انجام شود. ما به خاطر صیانت از جامعه پزشکی در نظام پزشکی این پرونده را پیگیری جدی خواهیم کرد تا با افراد متخلف برخورد قانونی شود

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *