افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

عوارض استفاده از گوش پاک کن

download

گفته های پزشکان در مورد عوارض استفاده از گوش پاک کن با جزئیات کامل در ادامه مطلب .

خسرو گورابی در پاسخ به سؤال شهروندی درباره جرم گوش، اظهار داشت: گوش سالم باید جرم یا واکس داشته باشد، واکس راه طبیعی تمیز و سالم نگه داشتن گوش است که به صورت مایعی توسط غده‌های موجود در یک سوم خارجی کانال گوش ترشح می‌شود.
وی ادامه داد: وقتی جرم یا واکس خشک نشود چسبناک و حاوی گردوغبار، باکتری و اجسام خارجی نامطلوب می‌گردد.
این شنوایی‌شناس با بیان اینکه تجمع جرم یا واکس گوش می‌تواند موجب مشکلاتی برای فرد شود، گفت: مشکل وقتی ایجاد می‌شود که کانال گوش توسط واکس سفت شده که معمولاً رنگ تیره‌ای دارد بسته می‌شود.
عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران با توصیه به افراد برای پرهیز از پاک کردن جرم یا واکس گوش با گوش‌ پاک‌کن، تصریح کرد: این کار می‌تواند واکس را به سمت انتهای کانال گوش فشرده کند و به پرده گوش آسیب بزند.
 وی افزود: اگر فکر می‌کنید کانال گوشتان با واکس بسته شده است به جای دستکاری گوش خود به پزشک مراجعه کنید تا شما را راهنمایی کند.
رئیس انجمن شنوایی‌شناسان ایران اظهار داشت: تجویز قطره گوش و شست‌وشو یا ساکشن غالباً واکس را از بین می‌برد همچنین کانال گوش خود به خود تمیز می‌شود و نیازی به مداخله برای تمیز کردن آن نیست.
گورابی اظهار داشت: سلول‌های پوشاننده کانال، به طور مستمر از مرکز پرده گوش رشد کرده و به صورت مرکزگریز به حاشیه پرده گوش مهاجرت می‌کند سپس در طول کانال با سرعتی حدود نیم میلی‌متر در روز به سمت لاله گوش خارج می‌شود بنابراین کانال گوش به طور منظم و طبیعی تمیز نگه داشته می‌شود.
عوارض استفاده از گوش پاک کن

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *