افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

عوارض آبنبات برای روده ها را بشناسیم

  • این مواد غذایی در حالی که کشنده نیستند، اما منجر به عوارض خاصی می‌شوند و عملکرد روده را تغییر می‌دهند. این گروه تحقیقاتی معتقد است، برای جلوگیری از مصرف بیش از اندازه نانوذرات اکسیدتیتانیوم باید از غذاهای فرآوری‌شده از جمله آبنبات اجتناب کنیم.

 

نتایج مطالعات جدید محققان حاکی از آن است که مصرف آدامس و آبنبات مانعی برای جذب مواد مغذی در روده است.

 به نقل از مجله سیب سبز، این بررسی در دانشگاه بینگهامتون انجام شده است. نتایج بررسی‌ها نشان داد، نوعی افزودنی رایج در آبنبات، آدامس و بعضی از نان‌ها وجود دارد که منجر به کاهش توانایی سلول‌های روده در جذب مواد مغذی می‌شود. علاوه بر این، توانایی آنها در برابر عوامل بیماری‌زا را هم تضعیف می‌کند. این افزودنی‌های رایج در مواد غذایی به عنوان نانوذرات اکسیدتیتانیوم شناخته می‌شوند.

این ذرات در کرم‌های ضدآفتاب به عنوان فیلتر UV اضافه می‌شوند. نانوذرات اکسیدتیتانیوم در محصولات بسیاری مانند شکلات، خمیردندان و شیرینی استفاده می‌شود. این مواد غذایی در حالی که کشنده نیستند، اما منجر به عوارض خاصی می‌شوند و عملکرد روده را تغییر می‌دهند. این گروه تحقیقاتی معتقد است، برای جلوگیری از مصرف بیش از اندازه نانوذرات اکسیدتیتانیوم باید از غذاهای فرآوری‌شده از جمله آبنبات اجتناب کنیم.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *