افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

عمل جراحی بای پس معده در نوزادان چه اثری دارد

  • بر اساس نتایج مطالعه ای، مادرانی که برای کاهش وزن عمل بای پس معده انجام داده اند در معرض خطر تولد نوزادان کم وزن قرار دارند. نتایج این مطالعه منجر به مراقبت های بالینی متفاوتی برای این زنان می شود.

 

جراحی بای پس معده چگونه صورت میگیرد این عمل جراحی برای چه افرادی توصیه می شود پیشنهادات و توصیه های مهم پزشکی س از انجام این عمل جراحی لاغری  کدامند ؟این افراد از مصرف روزانه مکمل مولتی ویتامین  و برخی تغییرات رژیمی باید پیروی کنند .دانستنیهای مهم در زمینه این عمل جراحی و تاثیرات آن بر نوزاد را در ادامه در اختیارتان قرار میدهیم .

بر اساس نتایج مطالعه ای، مادرانی که برای کاهش وزن عمل بای پس معده انجام داده اند در معرض خطر تولد نوزادان کم وزن قرار دارند. نتایج این مطالعه منجر به مراقبت های بالینی متفاوتی برای این زنان می شود. جراحی بای پس معده برای چاقی شدید (BMI بالاتر از ۴۰) انجام می شود که در آن مسیر معده دور زده می شود و لذا فرد غذای کمتری مصرف می کند.

این جراحی طی دو سال باعث کاهش وزن اضافی تا ۷۰٪ می شود اما خطر کمبود ویتامین و املاح را به دنبال خواهد داشت زیرا توانایی بدن در جذب این مواد کاهش می یابد. زنانی که تحت عمل بای پس قرار می گیرند بایستی حداقل تا ۱۸ ماه اقدام به بارداری نکرده و زمانی که به وزن سالم و ثابتی رسیدند، باردار شوند. همچنین بایستی روزانه مکمل مولتی ویتامین مینرال استفاده نمایند.

 

◊ افراط بیش از حد در غذا خوردن یا binge-eating

شاید شما نیز امتحان نموده اید که برخی مواقع قادر به کنترل حجم غذای مصرفی خود می باشید ولی برخی مواقع دیگر کنترل از دست شما خارج می شود و به صورت بدون کنترل ولع به خوردن مواد غذایی دارید. این حالت را افراط در غذا خوردن یا غذا خوردن افراطی می نامند.

افراط ها زمانی هستند که شما مقادیر بیش از حدی از غذاها را در یک بازه ی زمانی کوتاه مصرف می کنید. جالب آن که اکثر مواقع انتخاب شما در این نوع پُرخوری ها غذاهای سالم نیستند.

مطالعات نشان داده اند که این تهاجم به مواد غذایی حتی صرف نظر از نوع غذای مصرفی برای شما مضر است به ویژه اگر به دیابت هم مبتلا باشید، لذا باید با کمک یک متخصص این عادت را برطرف کنید.

 

منبع: دکتر سلام

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *