افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

علل سرگیجه ناگهانی و راه درمان آن

486855_599

تحقیقات زیادی درباره سرگیجه انجام شده و خیلی ها سوال کرده اند در مورد سرگیجه ناگهانی ، شما را با علل سرگیجه ناگهانی و راه درمان آن به طور کامل آشنا می کنیم .

دکتر ابراهیم رزم پا فلوشیپ جراحی سرو گردن و فوق تخصص گوش و حلق و بینی، گفت: در سرگیجه‌هایی که با تغییر وضعیت(حالت خوابیده یا نشسته به ایستاده) ایجاد می‌شوند، ‌دو علت وجود دارند. دلایل مختلفی مثل افزایش سن، ضرب‌دیدگی، و …. می‌توانند سرگیجه‌هایی با شدت‌های مختلف برای افراد ایجاد کنند که در یک وضعیت خاصی ایجاد می‌شوند و در اصطلاح به آن ها سرگیجه خوش‌ خیم وضعیتی گویند.
وی افزود: بعضی افراد با قرار گرفتن در وضعیتی به سرگیجه شدید همراه با تهوع و استفراغ دچار می‌شوند که این سرگیجه خود به خود بعد از مدتی که بدن با آن حالت تطبیق پیدا کرد، خوب خواهد شد.
دکتر رزم‌پا در خصوص علت دوم سرگیجه‌ها تصریح کرد: ذرات بسیار ریزی از جنس کلسیم در سیستم تعادلی گوش داخلی وجود دارند که وقتی در سیستم تعادلی آزاد می‌شوند، تحریک و سرگیجه را ایجاد می‌کنند، این حالت پس از مدتی خوب می‌شود و بهترین راه درمانی این است که فرد در آن وضعیتی که حالت سرگیجه را تشدید می‌کند، قرار نگیرد.
وی عنوان کرد: حالت سرگیجه‌ای که به محض بلند شدن و تغییر حالت ایجاد می‌شود، بیشتر به علت افت فشار خون است که به آن کاهش فشار چون وضعیتی گویند و برای درمان کافی است تغییر وضعیت به آرامی صورت گیرد تا فرصت کاهش فشار خون به شکل وسیع صورت نگیرد.
دکتر رزم‌پا خاطرنشان کرد: کمبود آهن و کم خونی افراد هم می‌تواند منجر به سرگیجه شود، بنابراین یکی از تست‌هایی که برای تشخیص علت سرگیجه انجام می‌دهیم، بررسی وضعیت بدن از لحاظ آهن و بررسی غلظت خون است.
پزشکین : علل سرگیجه ناگهانی و راه درمان آن

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *