افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

علل زدن گل مژه در پلک و راه درمان آن

ba1917

وجود یک دانه کوچک روی پلک که شبیه جوش هست را گل مژه می گویند در این مطلب پس از تحقیقات زیاد روی گل مژه بیان می کنیم که چه کسانی در معرض ابتلا به آن هستند و علل زدن گل مژه در پلک و راه درمان آن را بیان می کنیم .

ابوالفضل کسایی دیابت و چاقی را یکی از عوامل مستعد کننده بروز گل مژه و شالازیون دانست و گفت: غده‌ای بنام «میبومین» در جدار پلک وجود دارد که مسئول ترشح چربی است که این امر باعث می‌شود اشک چشم با تاخیر تبخیر شود و چشم دچار خشکی نشود.

رئیس بخش پلاستیک و ترمیمی بیمارستان فارابی، افزود: چاقی، دیابت، افزایش کلسترول موجب افزایش میزان ترشح چربی و افزایش فعالیت غده میبومین می‌شود در نتیجه میزان چربی بیشتری در پلک ترشح می‌شود و دهانه بین مژه‌ها بسته می‌شود و چربی در بین لایه‌های پلک تجمع می‌یابد و موجب بروز گل مژه و شالازیون می‌شود.

وی یادآور شد: افرادی که دچار چاقی, دیابت, افزایش کلسترول, قند خون و چربی هستند باید به گل مژه توجه زیادی داشته باشند و اگر بیش از حد معمول به گل مژه مبتلا شدند برای بررسی بیشتر به متخصص غدد مراجعه کنند زیرا ممکن است به دیابت مبتلا شده باشند.

کسایی اظهار کرد: مصرف زیادی شیرینی‌جات و شکلات نیز موجب تجمع گلوکز به شکل چربی در بدن می‌شود که این مساله نیز می‌تواند موجب افزایش ترشح چربی و فعالیت غده میبومین شود و فرد را در معرض ابتلا به گل مژه یا شالازیون قرار دهد

پزشکین : علل زدن گل مژه در پلک و راه درمان آن

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *